בריא לדעת

חשיבות ההנקה

 הנקה - חשיבות שתיית מים | מי עדן | מי עדן

הנקה מומלצת עבור האם והתינוק גם יחד. בזמן ההנקה חשוב לשמור על תזונה מאוזנת ומגוונת ועל שתייה מרובה. איך תדעי מה כדאי לאכול? לפנייך כמה קווים מנחים שיעזרו לך לשמור על בריאותך ועל בריאות תינוקך

כל המומחים מסכימים כי הנקה הינה התזונה האופטימלית עבור תינוקך, כי היא מבטיחה גדילה והתפתחות טובים ותקינים. אולם האם ידעת כי ההנקה טובה גם לך? הנקה היא נוחה יותר, זמינה יותר וחסכונית יותר מאשר תחליפי חלב, והיא גם תאפשר לך לחזור בקלות ובמהירות למשקל של לפני ההריון. מלבד זאת, מחקרים הראו כי לנשים שהניקו יש סיכוי נמוך יותר לפתח סרטן השד, סרטן השחלות ואוסטיאופורוזיס. אספנו בשבילך כמה טיפים שיסייעו לך לשמור על תזונה מאוזנת גם במהלך ההנקה.

תזונה בהנקה

כאשר את מניקה, המשקל שהעלית במהלך ההריון יירד גם מבלי שתרעיבי את עצמך. עם זאת, בתקופה זו, מה שאת אוכלת ושותה משפיע על בריאות התינוק שלך, ולכן חשוב שתקפידי על תזונה מאוזנת ונכונה, שתשמור על בריאותך ועל איכות החלב. חשוב גם לדעת כי בתקופת ההנקה את צריכה לאכול עוד 500 קלוריות מדי יום. התזונה המומלצת לאישה מניקה אינה שונה בעצם מהמלצות התזונה לכלל האוכלוסייה, והיא נשענת על מספר עקרונות:

אכלי מאוזן- תזונה מאוזנת תכלול מזונות מכל קבוצות המזון. עם זאת, עלייך להתמקד בפחמימות מורכבות כמו דגנים מלאים: אורז מלא, קינואה, חיטה מלאה. הקפידי גם לאכול ירקות ופירות, מוצרים עשירים בחלבונים כמו מוצרי חלב דלי שומן, בשר, ביצים וקטניות. כמו כן, הקפידי על ארוחות מסודרות – בוקר, צהריים, ערב ושתי ארוחות ביניים.
אכלי מגוון - תזונה נבונה מתבססת על בחירת מגוון המזונות מכל קבוצות המזון. אין שום מזון אחד שיכול לספק לך את כל הצרכים התזונתיים שלך, ולכן חשוב לאכול מכל קבוצות המזון וכן לאכול מזונות שונים בכל קבוצה.
אכלי מזונות עשירים בסידן – סידן הוא אחד מרכיבי התזונה החשובים ביותר בזמן הנקה. מזונות עשירים בסידן הם מוצרי חלב דלים בשומן כמו יוגורט או גבינה, סלומון, ברוקולי, כרוב, שומשום, וטחינה או טופו.
שתי מספיק מים - שתיית מים מספקת תסייע לגופך לייצר חלב עבור תינוקך, משום שחלב אם מורכב בעיקר ממים. ולכן, הקפידי לשתות לפחות 13 כוסות מי-עדן ביום, שיאפשרו לך לייצר עד 800 מיליליטר חלב ביום.
הימנעי מחומרים מזיקים - רכיבים כמו אלכוהול, קפאין ורעלים אחרים יכולים לעבור לחלב האם ולהזיק לתינוק. ולכן מומלץ להתנזר לחלוטין מאלכוהול ולהפחית ככל האפשר בשתיית משקאות המכילים קפאין כמו קפה, תה , קולה וקקאו, שיכולים לגרום לתינוקך הפרעות שינה, עצבנות, חוסר שקט וירידה באכילה.
היי סבלנית – ברור שאת רוצה לחזור למשקלך שלפני ההריון במהירות האפשרית. עם זאת, עלייך לזכור כי מרבית המשקל שנוסף בהריון מורכב מנוזלים וממשקל התינוק, ולא משומן. הנוזלים האלו יורדים במשך כמה שבועות עד כמה חודשים. היי סבלנית, וזכרי שאם תקפידי על תזונה מאוזנת ופעילות גופנית תראי תוצאות עם הזמן. בכל מקרה דעי כי בתקופת ההנקה לא מומלץ לעשות דיאטה, משום שהיא עלולה לפגוע בהרכב החלב

מי עדן - הכי טבעי עבור תינוקך
המים מהווים 75% ממשקל גופו של התינוק, אולם הכליות שלו עדיין לא בשלות לחלוטין. ולכן, חשוב להקפיד שהמים שצורך התינוק שלכם הם מים איכותיים במיוחד . המים ששותה התינוק חייבים לעמוד בקריטריונים מחמירים בהרבה מהקריטריונים הנוגעים למים ששותה אדם מבוגר.

שני קריטריונים חשובים במיוחד לתינוקך:

מים נקיים לחלוטין- מי עדן מגיעים ממעיין טבעי ומוגן ונמצאים תחת פיקוח רציף ומחמיר כדי להבטיח את ניקיונם מבחינה כימית ובקטריאלית.
מים עם הרכב מינרליים מאוזן- מי עדן עומדים בתקן המחמיר של מים מינרליים לתינוקות של משרד הבריאות הצרפתי. במי עדן לא יותר מ- 15 מ"ג חנקות לליטר, דבר המונע שיבוש בזרימת החמצן בגוף התינוק. כמו כן מי עדן דלים בנתרן, דבר המונע "עומס יתר" על הכליות העדינות של התינוק.

בית חולים "מאיר" בכפר סבא נערך מחקר שהוכיח כי המסת אבקת תחליפי החלב במי עדן יוצרת את ההרכב התזונתי הקרוב ביותר לחלב אם! המחקר הראה באופן מובהק כי מיעוט המלחים במי עדן הבטיח לחץ דם נמוך יותר אצל תינוקות שקיבלו תחליף חלב אם המומס במי עדן, לעומת תינוקות שקיבלו אבקת תחליף חלב אם המומס במי ברז מורתחים.

יש לציין כי אין צורך להוסיף מים לתינוקות עד גיל שישה חודשים, בתנאי שהם מקבלים את הכמות המתאימה של חלב אם או תרכובות מזון לתינוקות בריכוז נכון.

כתבות נוספות בנושא מים הריון ולידה:
- פעילות גופנית אחרי לידה
- שחיית תינוקות
- מים בתקופת ההריון והלידה


מלא/י פרטיך ונציגנו יחזרו אליך עם מבצע מותאם במיוחד עבורך
מנהלת תחום בריאות במי עדן תשמח להשיב לשאלתך
מתקני מים מינרלים מתקני מים מינרלים