חזרה לדף הבית

המרכיב החשוב בכל דיאטה – מים! | מי עדן

 עושים (שוב) דיאטה? לא קל. אבל אתם יכולים לעזור לעצמכם לצלוח את המשימה אם תשתו מים. 

לא משנה באיזו דיאטה בחרתם, לכולן יש סוד משותף העונה לשם: מים.

כן, בין אם אתם עושים דיאטה אינסטנט של חומרי "פלא" להרזיה, חברים בקבוצות שומרי משקל, או עושים דיאטה הכוללת משטר אימונים מפרך (אך יעיל למתמידים) - שתיית מים הינה המפתח שלכם להצלחה.
מדוע בעצם? המים מהווים מרכיב עיקרי בגופנו, ואחראים על אינספור פעולות, אשר מביניהן הרלוונטית לירידה במשקל היא חילוף החומרים. מים מסייעים לשיפור חילוף החומרים. מחסור במים בגוף יאט את קצב חילוף החומרים - מה שצפוי להקשות על הירידה במשקל ועלול אף לגרום לעלייתו. עוד תפקיד חשוב של סם החיים - המים - הינו סיועם בפירוק שומנים. גם כאן תקפה אותה אמירה: מחסור במים יפגע בפירוק השומנים שבגופנו וישפיע על משקלנו. הסיבה: כשהגוף סובל ממחסור במים, הוא לא "יתפנה" לשרוף שומן אלא ינצל את הנוזלים לפעילויות אחרות חיוניות יותר.
רעבים? שתו מים!
שתיית מים יכולה לתת פיתרון גם במקרים של רעב קל. היא נותנת תחושת שובע זמנית, ללא קלוריות כמובן. כך תוכלו לדחות מעט את הארוחה הבאה שלכם.
וכשאתם כבר אוכלים – שתו מים בתחילת הארוחה. פעולה זו תסייע לכם לאכול פחות בארוחה עצמה.
המלצה שלנו: התרגלו לקחת אתכם בקבוק מים לכל מקום. שתו ממנו באופן שוטף אחת למספר דקות כמה לגימות. כך תעזרו לעצמכם לחוש שבעים יותר לאורך זמן, ו"על הדרך" תרוויחו הרגל בריא חדש.
אז כמה קלוריות יש במים?
למים עצמם אין כל ערך קלורי, ולכן כל לגימה של מים, שמפעילה שרירים, ריריות ואיברים פנימיים, כמו קיבה וכליות, מסייעת בשריפת אנרגיה ובהרזיה. עכשיו, נסו לחשב כמה קלוריות תאבדו אם תשתו תוך כדי הליכה בפארק...

וכמה מים מומלץ לשתות כדי לרזות?
ההמלצה הרווחת מדברת על שתייה של 8-10 כוסות מים ביום (כוס = 200 מ"ל). אם אתם לא מאלה שזוכרים לשתות עד שהם לא מרגישים צמא עצבני, עשו לכם הרגלים קטנים, למשל כל שעה עגולה או אחרי שיצאתם מהשירותים, עצרו במטבח, או קחו איתכם בקבוק מים אישי שיזכיר לכם לשתות. גם סודה עושה את העבודה.
אז מי אמר דיאטה ולא שתה מים?