שתיית מים עם לימון - 8 יתרונות בריאותיים שכדאי להכיר

בריאות הגוף והנפש

מאת מערכת מי עדן | תאריך פרסום: 27/10/2022

בשנים האחרונות החלו מומחים שונים בתחום התזונה לפרסם פוסטים, מאמרים וסרטונים הממליצים לכולם לשתות בבוקר או במהלך היום כוס מים עם חצי לימון סחוט. ללימון מיוחסים שפע של יתרונות בריאותיים, ובין הסגולות המיוחסות לשתיית מים עם לימון אפשר למנות שיפור במראה העור, מניעת היווצרות אבנים בכליות, הפרשת רעלים מהגוף, הקלה בתחושות כמו בחילה או צרבת ועוד.

אם אנחנו מקפידים על אורח חיים בריא או שאנו מעוניינים לשפר את בריאותנו, עלינו לשתות מים בכמות מספקת. בנוסף לכך, כדאי לשתות כוס מים עם לימון במהלך היום, אפשר גם בבוקר עוד לפני הקפה המסורתי. ההרגל החדש יכול לסייע לבריאות שלנו, ומעבר לכך נהנה ממשקה עם טעם נהדר. בואו נגלה את 8 היתרונות הבריאותיים להוספת לימון לכוס המים הבאה שלנו.

סגולות בריאותיות המיוחסות ללימון

לימון הוא עץ נפוץ מסוג ההדרים, ובכל הבתים בישראל ניתן למצוא לימונים טריים. פרי הלימון משמש בעיקר להפקת מיץ אך ניתן להשתמש גם בחרצנים, בקליפה ובציפה. הסגולות הבריאותיות המרכזיות שמיוחסות ללימון הן ניקוי רעלים, חיזוק המערכת החיסונית, שיפור במראה העור, הפחתת דלקתיות, ניקוי הכבד, סיוע טבעי להורדה במשקל, נטרול ריחות רעים מהפה, שיפור בריאות השיער, הקלה בבעיות בדרכי הנשימה, ויסות הדם, מניעת היווצרות אבנים בכליות ועוד.

לאחר שהבנו מה הסגולות המיוחסות ללימון, כדאי להכיר את היתרונות הבריאותיים לשתיית מים עם לימון בבוקר או במהלך היום.

יתרונות בריאותיים לשתיית מים עם לימון

אם נתחיל לשתות מים עם חצי לימון נוכל ליהנות מהיתרונות הבריאותיים הבאים:

ירידה במשקל - לימון מכיל כמות גבוהה של סיבי פקטין, הסיבים יוצרים תחושת שובע ומונעים רצון למאכלים מתוקים. יש חוקרים שבדקו וגילו כי שתיית מים עם לימון מרזה ומסייעת בהורדת המשקל בקצב מהיר יותר, במיוחד אצל אנשים הבוחרים בדיאטת אלקליין.

שיפור מערכת העיכול - מומלץ ללגום כוס מים פושרים עם חצי לימון בכל בוקר כדי לשמור על מערכת העיכול ולסייע לה לתפקד היטב במהלך היום. כמו כן, הלימון יכול להקל על תופעות הקשורות במערכת העיכול כמו עצירות.

 

ניקוי רעלים מהגוף - כדאי לאמץ את ההרגל לשתות כוס מים עם מיץ לימון טרי בכל בוקר כדי לסייע לכבד להפריש ולסלק את הרעלים מחוץ לגוף. בבוקר הגוף מבצע תהליך של ניקוי טבעי, והלימון המכיל רכיבים כמו אשלגן וליטראט מתגבר את פעילות מערכת העיכול ומגביר את מתן השתן, וכך הגוף יעיל יותר בניקוי הרעלים.

מניעת היווצרות אבנים בכליות - לימון מכיל חומצה ציטרית הגורמת להפחתת החומציות בשתן. כאשר אנחנו שותים מים עם מיץ לימון טרי, השילוב יכול לסייע לגופנו לשטוף החוצה את אבני הכליות הקטנות וכך אנחנו נמנעים מהיווצרות אבנים בכליות.

שיפור מראה העור - לימון מכיל כמות גבוהה של נוגדי חמצון וכמובן גם ויטמין C, הוויטמין הידוע כמשפר מראה ומרקם העור. כדאי לנו לשתות מים עם לימון סחוט במהלך היום כדי לשפר את מראה הקמטים ונזקי השמש, לשקם את העור היבש ולשמור על לחות העור. ויטמין C ונוגדי חמצון מפחיתים פגמים בעור ונלחמים היטב בנזקי הרדיקלים החופשיים. שתיית מים עם לימון מסייעת בניקוי הרעלים מהגוף, לרבות רעלים המצטברים בדם, ובכך המשקה מסייע לגופנו לשמור על עור נקי ובריא.

חיזוק המערכת החיסונית - לימון מכיל ויטמין C, אשלגן ורכיבים נוספים המסייעים לגופנו להילחם בדלקות ובמחלות נפוצות כמו שפעת. הסגולות הבריאותיות של לימון בשילוב מים צלולים ואיכותיים מסייעים לתפקוד המערכת החיסונית, ובנוסף יש להם השפעה אנטי דלקתית על כן הם תומכים בטיפולים במחלות כמו אסתמה ובעיות נשימה מסוגים שונים.

נטרול ריח לא נעים מהפה - לימון ידוע כמטהר ריחות טבע ועוצמתי, לכן אם נקפיד של שתיית מים המכילים מעט לימון נוכל לנטרל ריחות לא נעימים מהפה. כך לדוגמה, אנחנו יכולים לשתות מים עם לימון מיד לאחר ארוחה הכוללת מזון מתובל והמשקה ימנע ריחות חזקים.

הקלה בהפרעות נשימה - הלימון מקל על בעיות רבות בדרכי הנשימה, כולל התקפי אסתמה. בלימון יש ויטמין C המסייע בהתמודדות עם מגוון רחב של הפרעות נשימה. מומלץ לשתות מים עם חצי לימון כאשר מצוננים וסובלים משפעת וחום.


אודות הכותב - מערך הכותבים של מי עדן

כחלוצת חברות המים המינרליים בישראל, מי עדן גאה לזקוף לזכותה את פיתוח והובלת תרבות צריכת המים המינרליים בישראל, מתוך אמונה כי שתיית מים מינרליים טבעיים היא הבסיס לדרך חיים בריאה ונכונה. מאז שנת 1998 ועד היום מי עדן מספקת ללקוחותיה מים מינרליים טבעיים בכל זמן ובכל מקום, שירות מנצח ומוצרים משלימים נוספים. רוצים לדעת עלינו עוד? היכנסו וקראו

הכתבות האחרונות שלנו