ויטמינים לעור הפנים - מזונות וויטמינים להשגת עור פנים זוהר ומבריק

בריאות הגוף והנפש

מאת מערכת מי עדן | תאריך פרסום: 17/02/2022

תפריט תזונתי בריא מבטיח מראה זוהר ומבריק של עור הפנים. כדי להיראות מיליון דולר כבר לא צריכים לפרוץ את מסגרת התקציב, אלא פשוט לשתות הרבה מים ולשלב את הרכיבים הנכונים בתפריט היומי

עור הפנים מושפע ישירות מהמזונות שאותם אנחנו מכניסים לגוף וכמות המים שאנחנו שותים. תפריט בריא בשילוב שתיית מים בכמות מספקת גורם לעור להיראות חלק, קורן ומתוח ובטווח הרחוק הוא מונע קמטים ויובש. רכיבי תזונה חיוניים נמצאים בתוך פירות מכל הצבעים בקליפתם, דגנים מלאים וקטניות.

מומלץ גם לאכול אגוזים וגרעיני חמניות, לשלב יוגורט עם חיידקים פרוביוטיים בארוחות ביניים ולתת עדיפות לדגי מעמקים ובשר רזה או עוף על חשבון בקר שומני.

 

באילו מזונות יש ויטמינים לעור הפנים?

גברים ונשים שרוצים לשמור על מראה מטופח של עור הפנים צריכים לדעת באילו מזונות יש ויטמינים. ויטמין A לדוגמא מצוי במזונות כמו כבד, ביצים ומוצרי חלב. בטא קרוטן הוא החומר ממנו הגוף מייצר ויטמין A וניתן לשלב אותו בתפריט באמצעות ברוקולי, תרד, פלפל ירוק ופטרוזיליה ירקות ופירות כתומים מכילים גם הם בטא כמו גזר, בטטה, דלעת, מנגו ואפרסק.

ויטמין C אחראי כידוע על תהליך ייצור סיבי הקולגן ועל מיצוק העור. במקום לשלם על קרמים יוקרתיים ומוצרי אנטי אייג'ינג, אפשר לאכול פלפלים מכל הצבעים, פירות הדר, כרובית ועגבניות. מזונות עשירים בויטמין C עוזרים לשמור על מראה זוהר של העור. ויטמין C מומלץ גם עבור בני הגיל השלישי, היות והוא מעכב יצירה בלתי מבוקרת של מלנין ומסייע לצמצום הופעת כתמי פיגמנטציה.

כמובן שאי אפשר לדבר על מזונות בריאים לעור הפנים, מבלי להזכיר את ויטמין E. פעילותו של ויטמין E מוגברת על ידי פעולה משותפת עם נוגדי חמצון אחרים, והוא נמצא באגוזים, שקדים, בוטנים ושמנים צמחיים. היתרון הוא שניתן לשלב מזונות מן הסוג הזה בקלות, כמעט בכל מנה. אפשר לדוגמא להכין סלט ירוק עם מעט אגוזים, להרוות את תחושת הצמא עם 2-3 כוסות מים ולקנח עם פרוסת אבוקדו.

 

הערך המוסף של התפריט הבריא

שמירה על עור הפנים בלי לשבור את הכיס היא משימה קלה מכפי שנהוג לחשוב. הידע העומד לרשותנו כיום מוכיח שלא חייבים לפרוץ את מסגרת התקציב או להשקיע אלפי שקלים בחודש על תכשירי טיפוח. כל מה שצריך לעשות הוא לשתות 15-10 כוסות מים ביום ולשלב את המרכיבים המומלצים בתפריט. בנוסף, רכיבי המזון החיוניים והבריאים תורמים לתחושת השובע ועוזרים לשמור על משקל גוף תקין.

שתיית מים בכלל ומים מינרליים בפרט היא חלק בלתי נפרד מהתפריט המומלץ לשמירה על עור הפנים. המים המינרליים מכילים מלחים כמו סידן, מגנזיום ואשלגן החיוניים לתפקוד בריא של הגוף, מעלים את קצב חילוף החומרים ומסלקים פסולת. הערך המוסף של המים בא לידי ביטוי בהפחתת הסיכון למחלות לב ומניעת בחילות, התייבשות וחוסר ריכוז.


אודות הכותב - מערך הכותבים של מי עדן

כחלוצת חברות המים המינרליים בישראל, מי עדן גאה לזקוף לזכותה את פיתוח והובלת תרבות צריכת המים המינרליים בישראל, מתוך אמונה כי שתיית מים מינרליים טבעיים היא הבסיס לדרך חיים בריאה ונכונה. מאז שנת 1998 ועד היום מי עדן מספקת ללקוחותיה מים מינרליים טבעיים בכל זמן ובכל מקום, שירות מנצח ומוצרים משלימים נוספים. רוצים לדעת עלינו עוד? היכנסו וקראו

הכתבות האחרונות שלנו