בחילות בהריון - כל מה שרציתם לדעת וטיפים להתמודדות

הריון ולידה

מאת מערכת מי עדן | תאריך פרסום: 19/04/2021

שינויים הורמונליים בשליש הראשון של ההריון גורמים לבחילות והקאות. על מנת להתגבר עליהן בצורה אפקטיבית כדאי לאמץ הרגלי תזונה נכונים, לנוח ולשתות הרבה מים או לגוון עם סודה.

מהן הסיבות לבחילות בהריון?
מעל שני שליש מהנשים ההרות מדווחות על בחילות בוקר. הסיבה העיקרית לכך היא שינויים הורמונליים שגם עלולים לגרום להקאות. לרוב חולפות הבחילות עם תום השליש הראשון להריון, אך נשים שסובלות מהן חוות פגיעה משמעותית באיכות החיים. בנוסף, עשויות הבחילות להופיע כתוצאה מחוסר איזון בגוף, רעב וירידה ברמות הסוכר בדם, חסרים תזונתיים ולחץ או חרדה.

5 טיפים שכדאי לזכור

  1. לאכול פחמימה מורכבת בבוקר -  עשוי לעזור לכן להתגבר על השעות הקשות ביותר של הבחילות. אפשר לשלב צנימים או עוגיה יבשה עם כוס מים ולספק לגוף את הנוזלים שאיבד במהלך הלילה. יש להימנע ממאכלים מתוקים, מיצים, דבש וריבה ועדיף להמעיט בצריכתם גם ללא קשר לבחילות.

  2. הרגלי תזונה נכונים לאורך היום - אפשר להקל על תחושת הבחילות ואף להימנע מהן לחלוטין אם מאמצים הרגלי תזונה נכונים. הטיפ העיקרי הוא לאכול ארוחות קטנות, כדי לא להגיע למצב בו הקיבה ריקה או מלאה מדי. אלו שני מצבים המחמירים את הבחילות ומפרים את האיזון הנדרש.

  3. מעקב בעת נטילת תרופות - נשים שנוטלות תרופות או ויטמינים צריכות לעקוב אחר תגובות הגוף ולנסות לקשור אותן להופעת הבחילות. יש להתייעץ עם רופא ואיש מקצוע בכל מקרה של התלבטות, וכן רצוי לקרוא את ההוראות המופיעות על גבי התרופה. אם הבחילות נגרמות לאחר נטילת מולטי-ויטמין מיוחד לנשים בהריון, כדאי לנסות להחליף אותו. אפשרות אחרת היא לשנות את השעה בה נוטלים את הכמוסות ולעקוב אחר התוצאות.

  4. צריכת מספקת של נוזלים והימנעות ממזונות מסוימים - בתקופת ההריון עדיף להימנע מכל סוג של קפאין ולכן רצוי להגביר את כמות הנוזלים. יש להקפיד על שתיית מים טעימים - מסוננים או מינרליים, ובטמפרטורה בהתאם להעדפה אישית. מומלץ לוותר לחלוטין על מזונות מטוגנים ואפשר גם לנסות דיקור סיני, הומאופתיה ונטורופתיה כדי להקל על התחושה.

  5. פעילות גופנית - פעילות גופנית מתונה יכולה לעזור לנשים בהריון להתמודד עם בחילות. הפעילויות המומלצות הן הליכה ושחייה וכדאי לבצע אותן בשעות הערב. הפעילויות שאינן מומלצות הן אלו שגורמות לחימום יתר, כמו אירובי על מדרגה או ריצה. 

מה עושים עם בחילה קיימת?

ובכן, לא תמיד השיטות הבסיסיות להתמודדות עם בחילות בהריון מביאות לתחושת הקלה. ברגע שמתחילה הבחילה אפשר פשוט לירוק לכיור או לחתיכת טישו, לנשום עמוק, לאכול משהו קטן או להכין חליטת צמחים. אם תתייעצי עם הרוקח בבית המרקחת, וודאי יהיו לו טבליות מציצה שיכולות לסייע בעת בחילה. מומלץ להימנע משהות ממושכת במקומות חמים, לצאת לנשום אוויר נקי בעונות המעבר ובחודשי החורף ובאופן כללי - לנוח כמה שיותר. מנוחה מפחיתה את הבחילות ומשפרת את ההרגשה הכללית. אך הכי חשוב - לשמור על אנרגיות חיוביות. 

 

לסיכום, בחילה בהריון היא לא גזירה משמיים. על אף הפגיעה (הזמנית) באיכות החיים, ניתן להתמודד עם הבחילה במגוון רחב של שיטות זמינות, יעילות ומרעננות.


אודות הכותב - מערך הכותבים של מי עדן

כחלוצת חברות המים המינרליים בישראל, מי עדן גאה לזקוף לזכותה את פיתוח והובלת תרבות צריכת המים המינרליים בישראל, מתוך אמונה כי שתיית מים מינרליים טבעיים היא הבסיס לדרך חיים בריאה ונכונה. מאז שנת 1998 ועד היום מי עדן מספקת ללקוחותיה מים מינרליים טבעיים בכל זמן ובכל מקום, שירות מנצח ומוצרים משלימים נוספים. רוצים לדעת עלינו עוד? היכנסו וקראו

הכתבות האחרונות שלנו