איך חוזרים לשגרה אחרי החגים? - סינדרום אחרי החג

חדשות מי עדן

החזרה לשגרה אחרי תקופת החגים מתאפיינת בירידה חדה באנרגיות. על מנת להתמודד עם הישנוניות, חוסר הריכוז ושאר התסמינים, מומלץ לבצע פעילות גופנית בהדרגה ובצורה נכונה. הנה כל הטיפים שיכולים לעזור ולהקל על החזרה לשגרה

תקופת החגים כוללת שורה ארוכה של שינויים ואירועים מיוחדים. ימי החופש מבתי הספר ומקומות העבודה, המפגשים המשפחתיים ובעיקר הארוחות הגדולות לא מועילים לגופנו, והתוצאה היא סינדרום מוכר של ירידה באנרגיות. החזרה לשגרה מלווה בדרך כלל בתחושה של ישנוניות, חוסר ריכוז ומתח. התסמינים הגופניים והנפשיים פוגעים באיכות החיים והם עלולים לצוץ גם כאשר חוזרים מחופשה קצרה יותר. אם גם אתם מחפשים איך חוזרים לשגרה אחרי החגים? המאמר הזה בשבילכם!

 

לחזור לפעילות גופנית סדירה

להתמודדות קלה עם "סינדרום אחרי החגים" כדאי בראש ובראשונה, לחזור לפעילות גופנית סדירה. פעילות מן הסוג הזה תחדש את מאגר האנרגיות ותוביל לעירנות. פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח ולכן מומלצת עבור גברים ונשים, בכל הגילאים. מצד שני, צריך לדעת כיצד לבצע את הפעילות הספורטיבית ובשום פנים ואופן לא להעמיס על הגוף. הסוד הוא לאמץ תכנית אימונים בהדרגה וכמובן לתמוך בגוף עם תפריט תזונתי עשיר ובריא.

 

טיפים לפעילות גופנית אחרי החגים

נסו לבחור פעילות גופנית שאתם אוהבים לעשות והתחילו בה מיד אחרי החגים. אל תדחו את הפעילות והתמקדו ביתרונות שלה. תוכלו לצאת להליכה של 30-40 דקות בימים הראשונים של החזרה לשגרה, להמשיך עם ריצה קלילה של 20 דקות לפחות ולסיים כל אימון אירובי עם כמה דקות של תרגילים אנאירוביים. בנוסף, תמיד אפשר לבחור פעילות חברתית ולשחק כדורגל וכדורסל במגרש השכונתי ליד הבית.

העניקו לעצמכם תגמול על פעילות גופנית ובחרו תנאים כמה שיותר נוחים. התארגנו מראש לקראת הפעילות וחזקו את הגוף עם ארוחות מלאות המכילות סיבים תזונתיים, חלבונים ושומן. שתו הרבה מים ביום של הפעילות וכמובן במהלכה. הקפידו על 10-15 כוסות של מים מינרליים ביום לאורך זמן וכך תאפשרו לגוף לבצע חילוף חומרים יעיל. המינרלים שבמים ובמיוחד המגנזיום שבהם, יסייעו לגוף שלכם להשתקם לאחר הפעילות הגופנית. עקבו אחר תוצאות הפעילות הגופנית אך אל תקבעו רף גבוה מדי. הקלו ככל האפשר על החזרה לשגרה ואל תצפו לראות ירידה מיידית במשקל.

 

איזו שגרה מתאימה לכם?

התאוששות בצורה מוצלחת מתקופת החגים מתאפשרת באמצעות חזרה לשגרה תוך התמדה בה. החליטו על ימים בהם אתם מבצעים פעילות גופנית ועל ימי מנוחה. נסו לאכול ארוחות קבועות במהלך היום, לרבות הפסקות לנשנוש חטיף מזין, שתיים מים והשלמת נוזלים ואנרגיות. לכל אחד מאיתנו,שגרה שונה ולוקח זמן לעלות על דרך המלך. אל תחפשו תירוצים ותנו לתוצאות לדרבן אתכם להמשיך, גם הרבה אחרי החג האחרון.

לסיכום, סינדרום אחרי החגים מחייב שינוי בסגנון החיים. מומלץ לנצל את ההזדמנות ולאמץ שגרה ספורטיבית הכוללת פעילות גופנית אפקטיבית. שלבו את הפעילות בשגרה החדשה ותוכלו לשמור על משקל תקין ומראה מחמיא.