שתיית מים וקורונה: אמת ומיתוסים

בריאות הגוף והנפש

בתוך כל הכאוס ששנת 2020 הביאה עמה, דבר אחד ברור: שמירה על הבריאות היא הכלי הטוב ביותר להתמודדות עם נגיף ה-covid-19 ומניעת התפשטותו. אז מה הצעד הראשון והבסיסי ביותר בשמירה על הבריאות והפחתת הסיכון לזיהומים? שתייה מספקת של מים. מופתעים? השורות הבאות בשבילכם. 

המיתוס ושברו

עד לא מזמן הסתובבו ברשתות החברתיות ״חדשות מסעירות״, לפיהן שתיית מים כל רבע שעה ושמירה על לחות בפה יכולה למנוע הדבקה. ובכן, עם כמה שהיינו שמחים לכך - מדובר ב-fake news. עד שיפתחו חיסון לקורונה, להישאר בריאים ככל האפשר זו הדרך הטוב ביותר למנוע את התפשטות הנגיף. מומחים בכל העולם מציעים שטיפת ידיים בתדירות גבוהה, כיסוי הפה והאף במסכות כדי למנוע הדבקה טיפתית, הקפדה על תזונה בריאה ופעילות גופנית, הפסקת עישון, ושתייה מספקת של מים כדי להפחית את הסיכון לחלות. 

איך שתיית מים יכולה להגביר את החסינות הטבעית שלנו? 

המים הם הרכיב העיקרי בגוף האדם. ליתר דיוק, אצל נשים אחוז המים בגוף כ-50%-65%, אצל גברים 55%-75%, אצל תינוקות כ-75%. מים הם הרכיב העיקרי בתאי הגוף, הם מובילים חומרי מזון, שומרים על טמפרטורת גוף תקינה, מגנים על איברים פנימיים ועל מפרקים, מסלקים פסולת ועוד. אז אמנם שתיית מים כל רבע שעה לא תמנע הדבקה בנגיף, אך שתייה מספקת של מים תחזק את קו ההגנה הראשון של מערכת החיסון שלכם ותאפשר לגוף להילחם טוב יותר בנגיף, במידה ואכן נחשפתם אליו. 

- הידרציה מסייעת בהעברה חומרים מזינים לכל חלקי הגוף - הידרציה ממלאת תפקיד מפתח בשמירה על פעילות תקינה ויעילה של כל רקמות ומערכות הגוף - העיכול, העצבים, לב וכלי דם, שרירים ומפרקים, לימפה ושתן, וכמובן מערכת החיסון. שמירה על תפקוד תקין ויעיל של הגוף היא תנאי מוקדם להפחתת הסיכון לזיהומים ומחלות. 
- שתיית מים עוזרת לחמצן להגיע לתאים - כאשר לתאים יש מספיק חמצן, הם פועלים במלוא יכולתם. תאי הדם הקשורים למערכת החיסון שומרים על הגוף מפני כניסה של גופים זרים, נלחמים בהם ומפנים אותם החוצה. 
- על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, למים תפקיד חשוב בוויסות חום הגוף - לכן, אם יש לכם חום, בין אם כסימפטום של covid-19 או כל זיהום/מחלה אחרים בגוף, שתיית מים היא חלק חשוב מאוד בתהליך ההחלמה שלכם. 
הגוף מסלק גורמי מחלה באמצעות הפרשה של נוזלים - כשאנו חולים אנו נוטים לאבד הרבה מים מהגוף, בין אם בצורה נזלת, ריר, ליחה, שיעול, דמעות וזיעה. זו הדרך הטבעית של הגוף לפלוט מתוכו את החיידקים מחוללי המחלה. כשאנחנו שותים מספיק מים, אנו מספקים לגוף את הכח לפלוט החוצה עוד נוזלים (יחד עם חיידקים) מגופנו. 

היתרונות הבריאותיים של מי עדן

מי עדן עומדים בכל הקריטריונים להם אנו זקוקים לשמירה על בריאות גופנו:

• הרכבם המינרלי קבוע ויציב - המים מתאימים לאיזון המינרלי של גוף האדם ומשתלבים בצורה יעילה ביותר, מרעננים את מערכות הגוף השונות ונשטפים בקלות.

• דלים במלחים – מסייעים לפעילות הכליות, עוזרים בשמירה על לחץ דם תקין ומיטיבים עם פעילות הלב.

• ריכוז חנקות הנמוך ביותר במים המינרליים בישראל.

• נקיים ממתכות רעילות, מזהמים אורגניים ושאר זיהומים.

• המים טבעיים, ואינם עוברים כל טיפול – אינם מכילים חומרים כימיים דוגמת כלור ופלואור המוספים למי הברז וקיימים במסננים.

• המים המבוקרים והמפוקחים ביותר. עוברים בקרת איכות קפדנית ורציפה.

• המים הטעימים ביותר, הגורמים לנו לרצות לשתות יותר – מי עדן נבחרים מדי שנה כמים הטובים ביותר, טעמם המשובח גורם לנו לשתות יותר מים ופחות משקאות ממותקים ותוססים.

 

כמה מים לשתות?

התשובה לכך היא לא חד משמעית, ומשתנה בהתאם לגיל, מין, משקל, כמות פעילות גופנית, מזג האוויר ומצבי חולי שונים. ההמלצות הכלליות הן אלו:

מבוגרים: כ-12 כוסות מים ביום.
נוער: כ-10 כוסות מים ביום.
ילדים: כ-5-6 כוסות מים ביום 

המדד הנכון ביותר הוא צבע השתן - כאשר הוא בהיר, סימן ששתיתם מספיק. 

 

נשמח תמיד לעמוד לרשותכם.
בברכת בריאות איתנה,
מי עדן.