חילופי עונות - איך מתמודדים עם היובש, האלרגיות והצטננות

בריאות הגוף והנפש

מאת מערכת מי עדן | תאריך פרסום: 17/02/2022

עונת המעבר בארץ נמשכת תקופה קצרה אך מציבה אתגר משמעותי. כדי להתמודד עם שינויי מזג האוויר כדאי לשמור על תזונה מאוזנת, להשתמש בקרמים להזנת העור ולהמשיך לשתות הרבה מים

חילופי העונות באביב ובסתיו מלוות במזג אוויר דינאמי שמשתנה במהירות ולעיתים בצורה קיצונית אפילו באותו יום. למרות שישראל היא מדינה עם אקלים ים תיכוני חם ולח, עונת המעבר הקצרה מציבה אתגר בפני גברים, נשים וילדים.

 

יובש: שתיית מים ושמירה על אחוזי לחות

הסימן הראשון לעונת המעבר הוא יובש יתר של עור הגוף, שתלוי בגיל, מיקום גיאוגרפי ותדירות השימוש במים ובסבון. ההתמודדות המומלצת עם היובש המאפיין את עונת הסתיו כוללת שתייה מרובה של מים מינרליים. מבוגרים צריכים לשתות 10-15 כוסות מים ביום, לעומת כמות של 6-10 כוסות המומלצת עבור ילדים ובני נוער.

מחלת עור כרונית כמו סבוריאה עלולה להחמיר בעונת המעבר. למחלה הזו אין עדיין ריפוי מלא, לכן ההתמודדות מבוססת על מגוון שיטות שיכולות לסייע. יש למרוח קרם לחות מועשר עם תמציות צמחיות ולהיעזר בוזלין כדי ליצור שכבה חוצצת בין העור לבין האוויר. לבסוף, מומלץ להימנע משימוש במים חמים מדי במקלחת ובעת הרחצה היות והם גורמים ליובש.

 

שמירה על טמפרטורות סבירות בחדרים

יובש בעור נוצר לאחר שהייה בחדרים ממוזגים או מחוממים יתר על המידה ולכן הוא מלווה אותנו בבית, במשרד ובמקומות העבודה. עור יבש עלול להיות חסר ברק וגמישות והטיפול בו כולל שמירה מתמדת על אחוזי לחות תקינים. רצוי לרענן את הפנים בבוקר במעט מים, להשתמש בסבון בעל רמת חומציות של 3.5 PH ולוותר על תכשירי ניקוי המכילים אלכוהול.

 

אלרגיות, דלקות והצטננות: טיפול תרופתי ממוקד או משולב

תופעת האלרגיה נפוצה בעונת המעבר ותסמיניה הם בין היתר אדמומיות בעיניים, דמע מוגבר, עודף הפרשות ריריות מהאף ואדמומיות בעור. במקביל, יש כאלה שסובלים מהתפרצות תופעה עורית וסוג של אסטמה. במידה וחווים כאב גרון המלווה בנזלת, שיעול, חום לא גבוה וגרון אדום, ניתן להסיק כי מדובר על וירוס או מחלה ויראלית. דלקת חיידקית מזהים לפי חום גבוה, ריח לא נעים מהפה ודיבור גרוני.

בנוסף, אסור להקל ראש בהצטננות המופיעה בעונת המעבר. היא מתאפיינת בנזלת, שיעול, עיניים דומות והתעטשויות. הצטננות ודלקת נגרמות בשל סוגים רבים של נגיפים ולרוב כולל הטיפול נטילת משככי כאבים ומנוחה.

 

מתי מומלץ להתייעץ עם רופא?

במקרים של אלרגיות קשות או דלקות חמורות ניתן להתייעץ עם רופא משפחה לגבי טיפול תרופתי מתאים. הטיפול הקונבנציונאלי באלרגיה מתקופת מעבר כולל אנטי-היסטמינים שמגיעים בצורת טבליות או סירופ. אלו חוסמים את השפעת ההיסטמין המופרש עקב התגובה האלרגית והם נחשבים יעילים מאוד. לחילופין, עם אסטמה מתמודדים בעזרת משאפים המכילים תרופות משולבות, אינהלציות ותכשירים מכייחים כמו מוקוליט.

 

 


אודות הכותב - מערך הכותבים של מי עדן

כחלוצת חברות המים המינרליים בישראל, מי עדן גאה לזקוף לזכותה את פיתוח והובלת תרבות צריכת המים המינרליים בישראל, מתוך אמונה כי שתיית מים מינרליים טבעיים היא הבסיס לדרך חיים בריאה ונכונה. מאז שנת 1998 ועד היום מי עדן מספקת ללקוחותיה מים מינרליים טבעיים בכל זמן ובכל מקום, שירות מנצח ומוצרים משלימים נוספים. רוצים לדעת עלינו עוד? היכנסו וקראו

הכתבות האחרונות שלנו