האם אפשר לשתות מי ברז או שעדיף מים מינרליים?

בריאות הגוף והנפש

מאת: מערכת מי עדן | תאריך פרסום: 08/03/2023

כידוע שתיית מים חשובה מאד לתפקוד הגוף. בערך שני שליש ממשקל גופנו מורכב מנוזלים, וביום ממוצע אנו מאבדים כ 4.5 ליטר נוזלים, שהגוף זקוק להם בחזרה. שתיית מים חיונית לתפקוד תקין של מערכת העיכול ולמערכות נוספות בגוף. שתיית מים לקויה עלולה לגרום למגוון בעיות כמו: התייבשות, אבנים בכליות, לחץ דם גבוה ועוד.

מאיפה המים מהברז מגיעים?

מי ברז מגיעים אלינו ממספר מקורות בניהם: הכינרת, מאגרי מים תת קרקעיים, מעיינות, בארות ועוד. אך ניתן לומר שחלק גדול מהמים שאנו מקבלים מהברז הם מי ים מותפלים. חשוב לציין שכל אחד מהמקורות האלו עלול להיות חשוף למזהמים שונים, וכתוצאה מכך איכות המים משתנה והרכב המים שונה ממקור למקור.

אז האם אפשר לשתות מים מהברז? כיצד הם נבדקים? טרם אספקת המים, הם עוברים תהליך חיטוי על מנת לוודא שיהיו בטוחים לשתייה. מקורות מי השתיה נבדקים במעבדה לפני קבלת האישור לספק אותם לציבור הרחב.

מלבד זאת המתקנים לטיפול במים גם הם מנוטרים ונבדקים ברציפות ובקביעות. כל תוצאות הבדיקות, הן של המתקנים השונים והן של המים עצמם, עוברים למשרד הבריאות לאישור. משרד הבריאות מעדכן בהתאם להתפתחויות המדעיות בנושא ובהתאם לתקינה הבינלאומית את התקנון להבטחת איכות מי השתיה.

האם מוסיפים חומרים או מינרלים למי השתייה?

מי השתיה מכילים מינרלים החיוניים לתזונת האדם. בעקבות תהליכי הטיפול והתפלת המים, מורחקים אותם מינרלים מהמים, וכתוצאה מכך ישנן רמות נמוכות מידי של מינרלים כמו: יוד, מגנזיום וסידן, אלו חשובים מאד לבריאות וחסרונם עלול לגרום למגוון בעיות בריאותיות.

לכן ישנה דרישה בתקנון להבטחת איכות מי השתיה, להוסיף למים המותפלים סידן ופלואוריד, אך בפועל הוספת פלואוריד אינה ממומשת ולגבי יוד ומגנזיום אין התייחסות מיוחדת. מכאן עולה שוב השאלה האם אפשר לשתות מים מהברז? האם שתיית מי ברז עלולה לפגוע בבריאות? ערכנו עבורכם את כל היתרונות והחסרונות שיש בשתיית מים מהברז.

מהם היתרונות והחסרונות בשתיית מי ברז?

היתרון הבולט של מי ברז היא הזמינות הגבוהה. בנוגע לחסרונות, הזכרנו כבר את המינרלים הלוקים בחסר, את גורמי הסיכון עקב מזהמים סביבתיים, חשוב לציין גם שאין לעשות שימוש במי ברז חמים, גם בבישול וגם בשתייה. ישנם אזורים בארץ בהם לא רצוי לשתות מים מהברז בעקבות אינסטלציה ישנה או תשתיות לקויות.

מסננים

אחד הפתרונות לשתיית מים בטוחים הם מערכות סינון שונות, אלו נועדו לשפר את איכות מי השתייה. למרות זאת משרד הבריאות אינו ממליץ על שימוש במתקנים אלו מאחר ובמקרים רבים הם לא מתוחזקים ומבוקרים כראוי. נוסף על כך המסננים עלולים לרכז בתוכם מזהמים שונים בריכוז גבוהה ובעקבות תקלה במסננים, המזהמים הללו עלולים לחדור למי השתיה, דבר שלמעשה מגביר את הסכנה.

מים מינרליים – היתרונות בהרכב מינרלי מנצח

   >  מים מינרליים הם מים טבעיים בעלי הרכב מינרלי קבוע.
   
>  המים המינרליים חסרי טעמי לוואי ובעלי וטעם מנצח.
   
>  המים שלנו לא עוברים התערבות או תהליכי טיפול שונים הפוגעים באיכותם.
   
>  מים מינרליים מופקים ממקור תת קרקעי ונאספים בתנאים אופטימליים, בתהליך מבוקר וקפדני.
   
>  עשירים במגנזיום, סידן ואשלגן, וכמובן שאינם מכילים כלור ופלואוריד.

מי עדן נגישים לכלל האוכלוסייה, וניתן לצרוך אותם באופנים שונים, בין אם ברכישת בקבוקי מים מינרליים ובין אם באמצעות המסלולים השונים של ברי המים.

היתרונות של ברי המים של מי עדן

הפתרון האולטימטיבי לשתיית מים מינרליים בריאים הוא בר מים של מי עדן, המאפשר להנות ממים עשירים במינרלים, נקיים מזיהומים, בזמינות גבוהה וללא כל מאמץ. אין צורך בתחזוקה מיוחדת, בסחיבת משקלים כבדים או בהוצאה משמעותית, מגוון ברי המים של מי עדן מאפשרים לכל אחד ואחת להנות ממים טעימים ובריאים בדיוק כפי שהגוף זקוק להם.


אודות הכותב - מערך הכותבים של מי עדן

כחלוצת חברות המים המינרליים בישראל, מי עדן גאה לזקוף לזכותה את פיתוח והובלת תרבות צריכת המים המינרליים בישראל, מתוך אמונה כי שתיית מים מינרליים טבעיים היא הבסיס לדרך חיים בריאה ונכונה. מאז שנת 1998 ועד היום מי עדן מספקת ללקוחותיה מים מינרליים טבעיים בכל זמן ובכל מקום, שירות מנצח ומוצרים משלימים נוספים. רוצים לדעת עלינו עוד? היכנסו וקראו

הכתבות האחרונות שלנו