איך לעודד את הילדים לשתות יותר מים?

ילדים ונוער

מאת מערכת מי עדן | תאריך פרסום: 30/01/2023

הורים רבים מתמודדים עם הקושי לגרום לילדיהם לשתות יותר מים. אל אף כל ההתנגדויות, שתיית מים חשובה מאד ובפרט כשמדובר בילדים. המים משמשים רכיב חשוב בשלבי ההתפתחות והגדילה שלהם. כידוע ילדים מוצאים הרבה יותר אנרגיה ואחוז המים בגוף שלהם גבוה יותר ביחס למבוגרים.

כמו כן תהליך חילוף החומרים בגופם מהיר יותר, ועל כן הם מצויים בסיכון להתייבשות, אשר מהווה גורם משפיע על יכולת הגוף לתפקד כפי שצריך. מחקרים מראים שבמקרה של ילדים, קיים קשר בין שתיית מים לבין הפרעות קשב וריכוז, עייפות, חוסר שקט, כאבי ראש ועוד. לכן ערכנו בשבילכם רשימה בה תוכלו למצוא את כל השיטות האפשריות כיצד לעודד את הילדים לשתות יותר מים.

טיפים שיסייעו לכם לעודד את הילדים לשתות יותר מים

אז אחרי שסיכמנו ששתיית מים חשובה במיוחד בקרב ילדים, כל שנותר הוא לגרום להם לשתות, איך ניתן לעשות זאת? כל התשובות נמצאות כאן:

הוסיפו טעם למים - כשמדובר בשתיית מים, ילדים אוהבים טעמים. אנחנו לא מתכוונים לכל המשקאות השקופים, הממותקים הנמצאים על המדפים בסופר. באמצעות כמה פעולות פשוטות תוכלו לייצר בעצמכם מים טעימים, בטעמים שונים. מים קרים עם פילחי לימון, בתוספת עלי נענע, יהיו מרעננים במיוחד ביום קיץ חם. תוכלו גם להוסיף לקנקן המים כמה חתיכות אבטיח או מלון, ולקבל מים מתקתקים שילדים אוהבים. בימי חורף ניתן להוסיף פרוסות של תפוז ואפילו תותים. בקיצור אין גבול לדמיון!

זמינות  - כידוע ילדים לא אוהבים להתאמץ, במיוחד כשמדובר במשהו שלא כל כך מעניין אותם. הפתרון לכך הוא זמינות. דאגו שהמים יהיו זמינים עבורם, ניתן לעשות זאת באמצעות קניית בקבוקי מים אישיים ולרשום את השם או פשוט להניח מתקן מים באזור נגיש, שאליו יוכלו לגשת בחופשיות.

טמפרטורה  - באמצעות משחק עם טמפרטורת המים תוכלו לגלות מה ילדיכם מעדיף. ישנם ילדים שאוהבים לשתות מים קרים, אפילו בימי החורף, ולכן שותים יותר. לעומתם יש ילדים שנרתעים מהקור ומתקשים לבלוע, ולכן יעדיפו מים פושרים.

הניחו לידם כוסות מים - ואם בזמינות עסקינן, הנחת כוס מים בסמוך לילד (וגם מבוגר) לעיתים תגרום לו לשתות באופן אוטומטי, מבלי לשים לב. פתרון נוסף הוא לתת להם בקבוק אישי מיוחד ולמלא אותו במים מינרלים. ישנם אינספור בקבוקים מעוצבים עם דמויות שילדים אוהבים. הם יקשרו אליו באופן טבעי, וירצו להסתובב אתו כל היום.

שלוקים - ישנם ילדים המתקשים לשתות כוס מים מלאה, ולכן אל תתעקשו על כך. ניתן לשתות מים גם בלגימות ספורות אחת לכמה זמן.

משחק שתיה - מי מאיתנו לא זוכר את משחקי השתיה בטיולי בית הספר או בתנועות הנוער. אותה שיטה עובדת נפלא גם היום. לדוגמא המשחק מיקי מיקי, בו הילד שותה כל עוד אתם אומרים "מיקי, מיקי..." ועוצר כשאתם אומרים "מאוס". לילדים בוגרים יותר, תוכלו להמציא משחק בו הם חייבים לשתות, בכל פעם שהם מקבלים הודעה למכשיר הטלפון שלהם.

אפליקציות - קיימות אפליקציות 'תזכורת מים' שמטרתן להזכיר לנו להקפיד על שתיית מים מרובה. אם ילדיכם קטנים תוכלו להשתמש בהן על מנת להזכיר לעצמכם לעודד אותם לשתות. במידה וילדכם בוגרים יותר, תוכלו להתקין יחד איתם אפליקציה מתאימה על מכשיר הסמארטפון שלהם.

יתרונות שתיית מים מינרליים בכמות מספקת אצל ילדים

כאמור שתיית מים בקרב ילדים חשובה במיוחד, מלבד היתרונות המוכרים שיש בשתיית מים כמו: ניקוי הגוף מפסולת ורעלים, ויסות הטמפרטורה בגוף וסיוע בתהליכים מטבולים, המים משמשים גורם חשוב בתהליך ההתפתחות והגדילה של הילדים, ומאפשרים תפקוד תקין של מערכות הגוף.

המים שומרים עליהם מפני התייבשות ובכך מסייעים להם להיות מרוכזים וערניים יותר, לשפר את הזיכרון, הקורדינציה והכושר הגופני. נוסף על כך שתיית מים, מסייעת במניעת השמנה, מפחיתה עששת, וכשמדובר בילדים מתבגרים היא גם מפחיתה את פצעי האקנה ומזרזת את החלמתם.


אודות הכותב - מערך הכותבים של מי עדן

כחלוצת חברות המים המינרליים בישראל, מי עדן גאה לזקוף לזכותה את פיתוח והובלת תרבות צריכת המים המינרליים בישראל, מתוך אמונה כי שתיית מים מינרליים טבעיים היא הבסיס לדרך חיים בריאה ונכונה. מאז שנת 1998 ועד היום מי עדן מספקת ללקוחותיה מים מינרליים טבעיים בכל זמן ובכל מקום, שירות מנצח ומוצרים משלימים נוספים. רוצים לדעת עלינו עוד? היכנסו וקראו

הכתבות האחרונות שלנו