שתיית מים לפני השינה - האם זה באמת חשוב?

בריאות הגוף והנפש

מאת מערכת מי עדן | תאריך פרסום: 26/01/2023

פעמים רבות אנו שומעים על החשיבות של שתיית מים, אך לא תמיד אנו מייחסים לה מספיק רצינות. למה זה כל כך חשוב ומה המשמעות של זה? לשתיית מים יתרונות רבים והיא מסייעת לנו למנוע לא מעט בעיות. מיעוט בשתיית מים גורם להתייבשות, שזוהי למעשה הסיבה העיקרית להופעת מיגרנות וצרבות. נוסף על כך חוסר מתמשך בשתיית מים עלול לגרום למגוון בעיות רפואיות כמו: אבנים בכליות, אלרגיות, לחץ דם גבוה ואסטמה.

לעומת זאת שתיית מים בכמות מספקת מסייעת למנוע עצירויות ומשפרת את תהליך העיכול. מחקרים מראים גם שבאמצעות שתיית מים בכמות מספקת, ניתן להפחית את הסיכון לחלות בסרטן שלפוחית השתן, סרטן השד וסרטן המעי הגס. מרגישים שאתם בעלי מודעות ובכל זאת מתקשים לשתות מספיק מים? מים מינרליים שהם בריאים וגם טעימים יעזרו לכם לשתות יותר במהלך היום.

האם שתיית מים לפני השינה תורמת לנו?

לשתיית מים לפני השינה ישנם יתרונות רבים, מלבד היותה מונעת התייבשות, היא גם משפרת את התפקוד של המערכות בגוף, מחזירה לגוף את הנוזלים שאבדו לאורך היום ואף מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון לשבץ מוחי או התקף לב במהלך השינה. נוסף על כך הקפדה על שתיית מים לפני השינה מונעת התכווצות שרירים, מפחיתה את תחושת הרעב ומשפרת את איכות השינה.

איזה טמפרטורה עדיפה?

כוס מים קרים לפני השינה תסייע לכם להירדם בקלות ולווסת את הטמפרטורה של הגוף. במידה ואתם חוששים שכתוצאה מכך תתעוררו באמצע הלילה, כדי ללכת לשירותים, ניתן לשתות את כוס המים האחרונה כשעה ואפילו שעתיים לפני השינה. תוך זמן קצר תחושו בהבדל, כשתמצאו עצמכם מתעוררים בבוקר רעננים ומלאי אנרגיה.

כיצד שינה טובה תורמת לאיכות החיים שלנו?

מחקרים רבים מראים שלאיכות השינה ישנה השפעה על משקל הגוף - שינה לקויה עשויה לגרום להתפתחות של מצב טרום סוכרתי, וכתוצאה מכך להשמנה בלתי מבוקרת. מלבד זאת מחסור בשינה גורם לשינויים במערכת ההורמונלית של הגוף, המשפיעים על חילוף החומרים וצריכת המזון.

האם יש קשר בין שתיית מים לשיפור איכות שינה? - כאמור שתיית מים משפרת את איכות השינה, אך ישנה השפעה גם לכמות המים לפני השינה, כמות גדולה מידי עשויה להפר את השינה במהלך הלילה, כאשר השלפוחית מלאה ולוחצת. כוס אחת של מים, כשעה לפני השינה, הינה כמות מספקת, המסייעת לשיפור איכות השינה.

שיפור תפקוד המוח ובניית רקמות, שרירים ועצבים בגוף - במהלך השינה חלים בגופינו תהליכים פיזיולוגים שונים, אחד החשובים מבניהם הוא הפרשה של הורמון הגדילה, אשר מקדם את חידוש הרקמות ובניית השרירים בגוף. תהליך נוסף הוא ביטול רדיקלים במוח. מחקרים מראים ששתיית מים משפרת את הזיכרון ומאיצה את זמן התגובה במהלך מבחנים קוגניטיביים.

עור בריא - שינה לקויה משפיעה באופן ישיר על עור הפנים. הורמון הגדילה שהוזכר קודם לכן אחראי גם על חידוש רקמות העור, ולכן מחסור בשינה פוגע בפעולת חידוש הרקמות ומאיץ את הזדקנות עור הפנים. שתיית מים בשילוב שינה איכותית מסייעת בשימור מראה העור, גמישותו ומרקמו.

מצב הרוח - הפרעות בשינה מייצרות שינויים תכופים במצב הרוח.

חיזוק המערכת החיסונית - מחקרים מראים כי שינה איכותית חשובה למערכת החיסונית, ומחסור בשינה משפיע על תפקודה.

טיפים שיסיעו לכם לזכור לשתות מים לפני השינה

שימוש באפליקציה עבור תזכורת שתיית מים.

גם תזכורת פשוטה בטלפון, שתתריע בשעה קבועה תעשה את העבודה.

שתיית כוס מים לפני ארוחת הערב.

שתיית כוס מים לאחר פעולה מסוימת, שאותה אתם מבצעים באופן קבוע בשעות הערב. לדוגמא שתיית כוס מים לאחר צחצוח השיניים.

> מיניבר מים מינרליים בבית מייצר זמינות, ומסייע באופן כללי לשתות יותר מים בכל שלב ביום.

הנחת בקבוק מים מינרליים ליד המיטה, ישמש כתזכורת וגם יהיה זמין יותר עבורכם.

שתיית מים מינרליים של מי עדן במהלך היום ולפני השינה תורמת לתחושת רעננות, לחידוש האנרגיה ולשמירה על עור בריא. הוסיפו לכם הרגל של שתיית כוס מים לפני השינה ומיד לאחר שאתם מתעוררים בבוקר, וכך תוכלו לשפר את מצב הרוח, לחוש ערניים ולחזק את הגוף ואת תפקודו.


אודות הכותב - מערך הכותבים של מי עדן

כחלוצת חברות המים המינרליים בישראל, מי עדן גאה לזקוף לזכותה את פיתוח והובלת תרבות צריכת המים המינרליים בישראל, מתוך אמונה כי שתיית מים מינרליים טבעיים היא הבסיס לדרך חיים בריאה ונכונה. מאז שנת 1998 ועד היום מי עדן מספקת ללקוחותיה מים מינרליים טבעיים בכל זמן ובכל מקום, שירות מנצח ומוצרים משלימים נוספים. רוצים לדעת עלינו עוד? היכנסו וקראו

הכתבות האחרונות שלנו