בריא לדעת

אחרי החגים כבר כאן - מגוון שיטות מומלצות לדיאטה

שיטות מומלצות לדיאטה שלאחר החגים | מי עדן | מי עדן

אחרי החגים כבר כאן – בואו להכיר את סוגי הדיאטות המומלצות שיעזרו לכם להגיע למשקל גוף תקין, מאוזן ובריא. למידע נוסף, הכנסו לאתר

במהלך החגים כולנו ישבנו בארוחות משפחתיות גדולות וקצת הזנחנו את הבריאות. רוצים לחזור לאכול בצורה מאוזנת? הכירו את סוגי הדיאטות המומלצות וקבלו טיפים להרכבת תפריט יומי

דיאטה מוצלחת מאפשרת שמירה על משקל גוף תקין ללא פגיעה באיכות החיים. הדיאטה מומלצת עבור גברים ונשים וכדאי לאמץ אותה גם בשגרה. יחד עם זאת, בשבועות עמוסים כמו תקופת החגים אנו עלולים להיתקל בבעיות לא צפויות.
הארוחות המשפחתיות הגדולות שוברות את השגרה והן כוללות 3 מנות לפחות. הפתרון הוא לחזור לאכול בצורה מאוזנת מיד אחרי החגים, והדרך לעשות זאת היא להכיר את השיטות השונות.

מהי תזונה נכונה?


תזונה נכונה היא המרכיב הפעיל ביותר של דיאטה אפקטיבית. בדיאטה כזו בוחרים נכון את המזון ועושים יותר פעילות גופנית. כדאי להקדיש זמן לארוחת בוקר ולשלב בה דגנים מלאים, פחמימות מורכבות ושומנים בריאים. בהמשך היום כולל התפריט המומלץ מגוון ירקות ופירות עשירים בויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. יש לאכול לפחות חמש מנות של ירקות ופירות כל יום ולהוסיף 20-25 גרם סיבים תזונתיים לנשים, או 30-40 גרם לגברים.
כדאי לאכול 2-3 פעמים בשבוע דגים מהים הצפוני כתחליף למנת בשר ולהוסיף אגוזי מלך וזרעי פשתה במקום שומנים אחרים. רצוי להשקיע בבחירה נכונה של מוצרי חלב ולהכין ארוחת ערב יומית מתפריט הכולל חלב 1%, גבינות 3% , יוגורט 0% ורטבים שאינם על בסיס שמן. בנוסף, בדיאטה מאוזנת כמות הקלוריות נשארת זהה ורק המזון משתנה.
דוגמאות לתפריט מאוזן: דיאטה צמחונית ושומרי משקל
אפשר לנסות לחזור לשגרה עם דיאטה צמחונית. היתרונות הם שמדובר על דיאטה מאוזנת, התורמת לבריאות הלב ומקטינה את הסיכון לסוכרת. בדיאטה אין בשר בכלל ונדרש רק מאמץ יחסי בבישול. אין סיכונים בריאותיים בדיאטה הזו, כל עוד מקפידים על תפריט מאוזן וללא חוסרים המשלב בין גבינות וביצים.
שיטת הדיאטה של "שומרי משקל" זוכה להצלחה בשל התפריט הגמיש. החסרונות הם ספירה קפדנית של קלוריות ונקודות, כמו גם מפגשים מקצועיים הכרוכים בתשלום. כל סוגי המאכלים בדיאטה מנוקדים לפי תכולת החלבונים, הפחמימות, השומנים והסיבים התזונתיים ולכן מאכלים המבטיחים תחושת שובע זוכים לעדיפות על פני קלוריות ריקות.

טיפים להרכבת תפריט יומי



  • שתייה – יש להקפיד על שתיית מים במקום משקאות מוגזים ומשקאות ממותקים.
  • לחמים מחיטה מלאה – יש לבחור לחמים עשויים חיטה מלאה אשר יקנו תחושת שובע לאורך זמן
  • בשרים מעובדים – יש להימנע מבשרים מעובדים ונקניקיות, העשירים בשומנים רוויים ועתירי קלוריות.
  • להפחית את צריכת הבשר האדום השומני – במקומו מומלץ לבחור יותר דגים, עוף או מקורות חלבון צמחוניים כגון שעועית וסויה.
  • ירקות ופירות – יש להגביר את צריכת הירקות והפירות. לאכול יותר סלטים, ולהעדיף פירות בתור קינוחים.
מלא/י פרטיך ונציגנו יחזרו אליך עם מבצע מותאם במיוחד עבורך
מתקני מים מינרלים מתקני מים מינרלים