בריא לדעת

שחיית תינוקות

שחייה לתינוקות | פעילות גופנית - מי עדן | מי עדן

שיעורי שחייה עשויים לשפר את שווי המשקל והקואורינציה של התינוק ולגרום לו להיות בטוח יותר בעצמו ובתנועתו. איך כדאי להתכונן לשיעורי השחייה? מדריך רטוב

מים מלווים את התינוק עוד ברחם, שם נמצא העובר בתוך מי שפיר, אשר מגנים עליו מפני הסביבה. גם כאשר הוא יוצא סוף סוף אל אוויר העולם הוא אינו נפרד מהמים, משום ש-75 אחוזים ממשקל גופו מורכבים ממים. לכן, אחת מהפעילויות הטבעיות ביותר עבור תינוקות הינה שחייה.

במים מרגיש התינוק את העצמאות שלו, משום שהמים תומכים במשקל שלו והוא חופשי להזיז את הרגליים והידיים ככל שירצה להנאתו. כמו כן השחייה מסייעת בחיזוק הגוף, בשיפור שווי המשקל והקואורדינציה, בפיתוח מערכת הנשימה ובשיפור הביטחון העצמי של התינוק והתנגדות המים גורמת גם לחיזוק השרירים והשלד. בנוסף לכך, הפעילות המשותפת להורה ולתינוק חשובה לחיזוק הקשר עם ההורה ומעניקה לשני הצדדים חוויה ואווירה נעימה.

מתי להתחיל עם שחייה?

מומלץ להתחיל בגיל שלושה חודשים, ולעשות זאת בבריכה מיוחדת המיועדת לתינוקות. בריכה לתינוקות היא בריכה שמחוממת כל השנה ושהמים בה עומדים בקריטריונים מחמירים של היגיינה. חשוב גם לבדוק כי המדריכים יהיו מוסמכים לעבודה עם תינוקות.

הכרות עם מים

הנה כמה טיפים שיסייעו לך לעזור לתינוך ליהנות מהמים:
1. חשפי אותו ליתרונות מים זורמים - טפטפי בעדינות מים על המצח של התינוק, כדי שהתינוק יוכל לחוש ביטחון בתחושת המים הזורמים.
2. הפכי את שעת האמבטיה לשעה של הנאה - התיזי בעדינות מים לאורך גופו של התינוק, הניחי אותו על הגב והסיעי אותו בעדינות במים.
3. הפכי אותו לשותף פעיל - תני לתינוקך להתיז מים ולשחק עם צעצועי האמבט שלו.
4. היכנסי עם התינוק למקלחת – נוכחותך במקלחת עשויה לחזק את ביטחונו של תינוקך ולהרגיע אותו. כך יוכל ליהנות יותר בזמן המקלחת.
5. חשפי אותו למים לתקופות קצרות וקצובות - תינוך יכול לתת אמון גדול יותר במים אם הוא ייחשף אליהם לתקופות קצרות וקצובות. למשל, הקפידי על מקלחת קצרה, הכוללת משחק והתזה, מדי יום.

כתבות נוספות בנושא מים הריון ולידה:
מים בזמן ההריון והלידה
הנקה
פעילות גופנית אחרי הלידה

מלא/י פרטיך ונציגנו יחזרו אליך עם מבצע מותאם במיוחד עבורך
מנהלת תחום בריאות במי עדן תשמח להשיב לשאלתך
מתקני מים מינרלים מתקני מים מינרלים