בריא לדעת

רוצים לרזות?-תתחילו לשתות

קרן צינמון - תזונאית טבעית ומאמנת אישית תתן לכם את כל התשובות

איך משלבים שתיית מים בדיאטה בטוחה שבסופה תוצאת הרזיה | מי עדן

האם ידעתם ששתיית מים מסייעת לגוף להפחית משקל ולשרוף שומן? עכשיו אתם יודעים. אבל כמה כוסות בדיוק צריך ומה עוד כדאי לשתות פרט למים? כל התשובות » קרן צינמון - תזונאית טבעית ומאמנת אישית saloona, 03/10/2011

לא תמיד אנחנו מתייחסים למים בכבוד הראוי, בדרך כלל אנחנו מקבלים אותם כמשהו מובן מאליו. ואולם חשיבות המים לבריאות היא אדירה. גוף האדם מורכב מכ-60% מים. הגוף האנושי מסוגל לסבול חסר של מרכיבים רבים, כמו ויטמינים ומינרלים, אפילו במשך חודשים ושנים, אדם ישרוד ללא מזון במשך שבועות,

אבל חסר של מים יכול לחסל גם את החזקים ביותר בתוך ימים ספורים.
בלי מים אי אפשר לרדת במשקל
אם לא ידעתם, מים חיוניים לכל אחד מתאי הגוף, להעברת חומרים באמצעות זרם הדם, לניקוז פסולת דרך השתן, לתהליכי העיכול השונים ולמניעת עצירות, וגם – להרזייה ולירידה במשקל.
כדי שהגוף ישרוף שומן, הוא חייב להיות רווי נוזלים, אחרת כל תהליך שריפת השומנים ייפגע.

ויש עוד: שתיית מים בתחילת הארוחה גורמת לתחושת מלאות ושובע, וזאת משום שתחושת הצמא ותחושת הרעב מגיעות מאותו אזור במוח.
תחושת הצמא איננה מורגשת תמיד. רבים אינם שותים או שותים מעט מדי משום שהם אינם חשים צמא, וכתוצאה מכך מפתחים סימנים של התייבשות: כאבי ראש, חולשת שרירים, עייפות, סחרחורות, יובש בפה ומיעוט שתן או שתן כהה מאוד.
לעיתים קרובות אנו מפרשים את תחושת הצמא כרעב, אוכלים במקום לשתות ובכך תורמים לעלייה במשקל. לכן, מומלץ קודם לשתות, ולשים לב האם סימני ההתייבשות נעלמים, והאם השתן בהיר.
פעמים רבות כשמרגישים רעבים, ייתכן שמדובר דווקא בצמאון שמפרשים בטעות כרעב. אם שותים מספיק, אוכלים פחות וגם מנשנשים פחות.

מלבד זאת: שתייה של משקאות ממותקים גורמת לצבירת משקל ולהשמנה. הידעתם שבפחית משקה קל או מוגז יכולות להיות עד 8 כפיות סוכר, שהן כ-160 קלוריות? לעומת זאת, הערך הקלורי של מים הוא אפס.
איך תדעו ששתיתם מספיק?
רבים חושבים כי בחורף זקוקים לפחות נוזלים. ובכן – זו טעות. הגוף זקוק לאותה כמות מים כמו בימי הקיץ החמים. בחורף הגוף מוציא יותר אנרגיה במטרה לווסת את טמפרטורת הגוף ולשמור על החום שלו,

האנרגיה הזאת דורשת יותר מים. מלבד זאת, האויר קר ויבש. במרבית היום והלילה נמצאים בסביבה מחוממת: במכונית, בבית, בעבודה, ומאבדים נוזלים בלי שמרגישים.

גם מחלות החורף השכיחות כמו הצטננות ושפעת גורמות לאבדן נוזלים שיוצאים מהגוף בכל שיעול, עיטוש, הזעה וחום.
צבע השתן מעיד על כמות המים בגוף: שתן צהוב(ומסריח) הוא סימן לכך שכמות הנוזלים בגוף מעטה. צבעו האידיאלי של השתן הוא בהיר.

למידע נוסף בנושא שתיית מים בחורף
וכמה מים צריך לשתות?
התשובה מורכבת: לפי ההמלצות הרפואיות, גבר בריא צריך לצרוך 3.7 ליטר נוזלים ליום ואישה בריאה צריכה לצרוך 2.7 ליטר ביום.
ההמלצות מתייחסות גם למשקאות המכילים קפאין וגם למזון כמו פירות וירקות, שמכילים כמות רבה של מים ומהווים מקור לכמות המים היומית לה אנו זקוקים.
אני ממליצה לשתות 2 כוסות מים לאחר שקמים בבוקר, בגלל שמזיעים בלילה ומאבדים נוזלים בלי להרגיש. אני גם ממליצה לשתות כוס מים לפני הארוחה, כדי לתרום לתחושת המלאות ולאכול פחות.
ומה אם לא אוהבים לשתות מים?
אני אוהבת להמליץ על מים, הכי בריא והכי נכון לשתות אותם, ומסתייגת מהמלצה על משקאות דיאטטיים. אמנם גם משקאות דיאט הם נטולי קלוריות, אבל יש לאחרונה ריבוי מחקרים שמצביעים על אפשרות לנזקים שונים כתוצאה של צריכת ממתיקים מלאכותיים בכמויות ולאורך זמן.

למי שבכל זאת לא מסוגל לשתות מים, אני מציעה לשתות סודה או מים שמכניסים לתוכם פלח לימון, או עלי נענע, למשל, שנותנים תוספת צבע וטעם.
אפשרות נוספת היא לנסות תה צמחים או חליטות, כמובן ללא סוכר.

צמחי תבלין ומרפא רבים הינם בעלי סגולות טובות לבריאות: יש בהם אנטיאוקסידנטים, הם מסייעים לעיכול תקין וחילוף חומרים והם עשויים למנוע מחלות שונות.
האם כדאי לשתות מיצי פירות סחוטים או שייקים מפירות טריים?
נכון, יש בהם מינרלים וויטמינים בשפע, סיבים תזונתיים ואנטיאוקסידנטים, לכן הם נחשבים בריאים, אבל יש בהם גם המון סוכר, לכן הרבה מאוד קלוריות, ורבים שוכחים זאת. אם בוחרים במיצי פירות או שייקים, אני מציעה להתייחס אליהם כאל ארוחה קלה, במקום חטיף או כקינוח. לא כשתייה במקום מים.

מיצי ירקות ירוקים, לעומת זאת, יכולים להיחשב כשתייה, משום שהערך הקלורי שלהם נמוך ואין בהם כמעט סוכר – למעט מיצי עגבניות וגזר, שיש בהם מעט יותר קלוריות וסוכר לעומת מיצי ירקות ירוקים.
מה לגבי קפה ותה?
ובכן, למרות שקפה ותה נכללים במניין כוסות השתייה,

אני ממליצה לשתות 2 כוסות מים על כל כוס קפה או תה ששותים, משום שהם מכילים חומרים משתנים (קפאין ותאין)

להזמנת מי עדן הביתה לחצו כאן

מלא/י פרטיך ונציגנו יחזרו אליך עם מבצע מותאם במיוחד עבורך
מנהלת תחום בריאות במי עדן תשמח להשיב לשאלתך
מתקני מים מינרלים מתקני מים מינרלים