בריא לדעת

טכניקות לבישול בריא

טכניקות לבישול בריא | מי עדן | מי עדן

היכרות עם טכניקות לבישול בריא תוכיח לכם שלא מדובר בעסק מסובך. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת פלוס בונוס מיוחד: מתכונים למתחילים

קיימות שיטות שונות לעיבוד המזון והכנתו - אפיה, צלייה, גריל, עישון, טיגון, הקפצה (טיגון קל), טיגון עמוק, אידוי, הרתחה, בישול בשמן (קונפי) וכבישה המקנות למוצרי המזון מרקם, צבע וטעם. לכל שיטה יתרונות וחסרונות, שאינם מוחלטים ותלויים פעמים רבות בסוג המזון אותו מבשלים.
שיטות ההכנה הטובות ביותר של מזון הן אידוי, חליטה והקפצה, היות ובעזרתן ניתן לשמור על ערכי המזון ואף לחזק אותם. בנוסף, קיים היום מגוון רחב של מתכונים בריאים שלא דורשים מיומנות רבה.
הטכניקות לבישול בריא פשוטות מכפי שנהוג לחשוב.
כללי המפתח הם: לשטוף היטב את הירקות, הפירות ושאר המצרכים, לבשל אותם כמה שפחות זמן, להפחית בשימוש השמן ולהימנע משימוש במוצרי אלומיניום ומתכת לטובת נירוסטה.

מה בין אידוי, הקפצה, חליטה ובישול בחום יבש?



אחרי שתכינו את המטבח לבישול בריא תוכלו לעבור לשלב המעשי וליישם את הטכניקות.
אידוי הוא בישול באדים המגיעים מתוך נוזל רותח. מזון מאודה לא מושרה בתוך המים הרותחים, אלא מונח על גבי רשת הנמצאת מעליהם. אפשר לאדות סוגי מזון שונים ויש לכסות את כלי האידוי, וכך לאפשר למזון להתבשל היטב. זו שיטת בישול עדינה שמומלצת לנתחי דגים או ירקות.

הקפצה היא שיטת בישול בטמפרטורה גבוהה. את טכניקת ההקפצה ניתן לבצע במחבת עמוקה, בסיר או בווק ייעודי. העיקרון המנחה הוא להשתמש בשכבת שמן דקה בלבד וללא כיסוי כלי הבישול. ההקפצה היא למעשה ערבוב מתמיד של רכיבי המנה כדי למנוע חריכה של המזון וספיגה עודפת של שמן.

בישול בחום יבש היא טכניקה הכוללת אפייה וצלייה. מדובר בטכניקת בישול נפוצה ופופולארית, המוכיחה שלפעמים המתכונים הבריאים ביותר מסתתרים ממש מתחת לאף. הפקת החום בבישול מאפשרת לחמם את נוזלי המוצר ולבשל אותו, בעוד באפייה בתנור נשמר חום אחיד להכנת דברי מאפה, לחם ותפוחי אדמה.

חליטה היא בישול קצר מאד במים חמים או רותחים, והעברתו למי קרח, כדי לעצור מידית את תהליך הבישול. החליטה מומלצת למזונות ירוקים, למשל אספרגוס ותרד, המדגישה את הכלורופיל בהם ומעלה את ערכם התזונתי.

מתכונים בריאים למתחילים



רוצים להפוך את הידע שרכשתם לארוחה טעימה? נסו לתרגל בישול בריא עם חליטת ירקות. המרכיבים הנדרשים הם סיר גדול עם מסננת או מסננת גדולה. שטפו את הירקות, הביאו את סיר המים לרתיחה והוסיפו כפית מלח. שימו את הירקות בתוך המים הרותחים ובשלו למשך 6 דקות. הוציאו את הירקות לקערה עם מי קרח ועצרו את תהליך הבישול. התוצאה תהיה ירקות צבעוניים, בריאים ומזינים שיכולים לשמש אתכם למנה ראשונה.
למנה עיקרית תוכלו להגיש עוף מוקפץ עם אורז. חממו ווק, הוסיפו מעט שמן והקפיצו את העוף עם כף סויה, עד שילבין. הוציאו את העוף לצלחת וחממו שוב את הווק. הכניסו לתוכו לפי הטעם בצל, גזר, קישוא ופלפל אדום, והקפיצו למשך 1-2 דקות.
הוסיפו אורז, סויה ורוטב צ'ילי, החזירו את העוף והקפיצו הכל יחד. מיץ ליים מחליף במתכון הזה את שמן השומשום לפני ההגשה לשולחן. במקביל, תמיד תוכלו להמיר חלק מהירקות בברוקולי, כרוב או תרד כדי להרוויח סיבים תזונתיים. בתיאבון.
מלא/י פרטיך ונציגנו יחזרו אליך עם מבצע מותאם במיוחד עבורך
מתקני מים מינרלים מתקני מים מינרלים