בריא לדעת

להיראות מיליון דולר - בלי לשבור את הכיס

להיראות מיליון דולר – בלי לשבור את הכיס | מי עדן | מי עדן

תפריט תזונתי בריא מבטיח מראה זוהר ומבריק של עור הפנים. כדי להיראות מיליון דולר כבר לא צריכים לפרוץ את מסגרת התקציב, אלא פשוט לשתות הרבה מים ולשלב את הרכיבים הנכונים בתפריט היומי

עור הפנים מושפע ישירות מהמזונות שאותם אנחנו מכניסים לגוף. תפריט בריא גורם לעור להיראות חלק, קורן ומתוח ובטווח הרחוק הוא מונע קמטים ויובש.
רכיבי תזונה חיוניים נמצאים בתוך פירות מכל הצבעים בקליפתם, דגנים מלאים וקטניות.
מומלץ גם לאכול אגוזים וגרעיני חמניות, לשלב יוגורט עם חיידקים פרוביוטיים בארוחות ביניים ולתת עדיפות לדגי מעמקים ובשר רזה או עוף על חשבון בקר שומני.

באילו מזונות יש ויטמינים?

גברים ונשים שרוצים לשמור על מראה מטופח של עור הפנים צריכים לדעת באילו מזונות יש ויטמינים.
ויטמין A לדוגמא מצוי במזונות כמו כבד, ביצים ומוצרי חלב. בטא קרוטן הוא החומר ממנו הגוף מייצר ויטמין A וניתן לשלב אותו בתפריט באמצעות ברוקולי, תרד, פלפל ירוק ופטרוזיליה ירקות ופירות כתומים מכילים גם הם בטא קרוטן וכדי להשיג אותו מומלץ לאכול גזר, בטטה, דלעת, מנגו ואפרסק.
ויטמין C אחראי כידוע על תהליך ייצור סיבי הקולגן ועל מיצוק העור. במקום לשלם על קרמים יוקרתיים ומוצרי אנטי אייג'ינג, אפשר לאכול פלפלים מכל הצבעים, פירות הדר, כרובית ועגבניות. מזונות עשירים בויטמין C עוזרים לשמור על מראה זוהר של העור.
ויטמין C מומלץ גם עבור בני הגיל השלישי, היות והוא מעכב יצירה בלתי מבוקרת של מלנין ומסייע לצמצום הופעת כתמי פיגמנטציה.

כמובן שאי אפשר לדבר על מזונות בריאים לעור הפנים, מבלי להזכיר את ויטמין E. פעילותו של ויטמין E מוגברת על ידי פעולה משותפת עם נוגדי חמצון אחרים, והוא נמצא באגוזים, שקדים, בוטנים ושמנים צמחיים. היתרון הוא שניתן לשלב מזונות מן הסוג הזה בקלות, כמעט בכל מנה. אפשר לדוגמא להכין סלט ירוק עם מעט אגוזים, להרוות את תחושת הצמא עם 2-3 כוסות מים ולקנח עם פרוסת אבוקדו.

הערך המוסף של התפריט הבריא

שמירה על עור הפנים בלי לשבור את הכיס היא משימה קלה מכפי שנהוג לחשוב. הידע העומד לרשותנו כיום מוכיח שלא חייבים לפרוץ את מסגרת התקציב או להשקיע אלפי שקלים בחודש על תכשירי טיפוח. כל מה שצריך לעשות הוא לשתות 15-10 כוסות מים ביום ולשלב את המרכיבים המומלצים בתפריט. בנוסף, רכיבי המזון החיוניים והבריאים תורמים לתחושת השובע ועוזרים לשמור על משקל גוף תקין.
שתיית מים מרובה היא חלק בלתי נפרד מהתפריט המומלץ לשמירה על עור הפנים. מים מוסיפים לחות לעור, מעלים את קצב חילוף החומרים ומסלקים פסולת. הערך המוסף של המים בא לידי ביטוי בהפחתת הסיכון למחלות לב ומניעת בחילות, התייבשות וחוסר ריכוז.
מלא/י פרטיך ונציגנו יחזרו אליך עם מבצע מותאם במיוחד עבורך
מנהלת תחום בריאות במי עדן תשמח להשיב לשאלתך
מתקני מים מינרלים מתקני מים מינרלים