בריא לדעת

לספק את הצורך במתוק – ללא תחושת האשמה

הצורך במתוק – 5 מתכוני קינוחים בריאים | מי עדן | מי עדן

הדחף לקינוח טעים ומפנק בסוף הארוחה משותף לכולנו. הנה 5 מתכוני קינוחים בריאים שיוכיחו שאפשר ליהנות גם מבלי לחוש אשמה

קינוחים שאינם מבוססים על גלידות שמנת, חמאה ושומן טראנס יכולים להיות לא פחות מזינים משאר המתוקים שאיתם אנחנו רגילים לסיים את הארוחה.
לא מאמינים? קבלו את המתכונים שיוכיחו את זה:

1. עוגת סילאן


מתכון דל בשומן של עוגת סילאן ישנה לחלוטין את כל מה שחשבתם על קינוחים. הרכיבים עבור המתכון הם 3 ביצים, 1 גביע לבן 3%, שליש כוס שמן, 1 ורבע כוס קמח תופח, 1 שקית סוכר וניל וסילאן.
שמנו תבנית בספריי שמן והעבירו אליה את כל המצרכים אחרי שערבבתם אותם לכדי בלילה אחידה. הכניסו את התבנית לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות ולמשך 35 דקות. חוררו את העוגה בעזרת מזלג והזליפו סילאן לפי הטעם.

2. בראוניס ללא סוכר


חובבי השוקולד לא אמורים לוותר על הדחף לקינוח מפנק. הרכיבים למתכון הם 300 גרם שוקולד מריר ללא סוכר, 100 גרם חמאה, 2 כפות שמן קנולה, כף נס קפה, חצי כוס חלב, 10 שקיות "סוכרא דיאט", 2 כפות קקאו, חצי כוס קמח מחיטה מלאה, חצי כפית אבקת אפייה ו-100 גרם אגוזי מלך קצוצים.
ממיסים את השוקולד והחמאה ומוסיפים נס קפה. מקציפים את הביצים והסוכר למשך 3 דקות במהירות בינונית, מוסיפים את תערובת השוקולד, הקמח ואבקת האפייה ומעבירים לתבנית אפייה מרופדת. מפזרים אגוזי מלך ואופים 35 דקות ב-150 מעלות.


3. צלחת פירות


הדרך הפשוטה והבריאה יותר לקנח את הארוחה היא להגיש צלחת פירות. שטפו היטב את פירות העונה, הגישו אותם עם הקליפה ותנו לכל אורח לבחור את הטעם האהוב עליו.
שימו דגש על טריות הפירות, חיתוך נכון, הגודל והצורה. הגישו את הפירות באופן "מוכן לאכילה" ואל תשכחו לבחור היטב גם את הצלחת. בנוסף, תוכלו לגוון עם פירות יבשים כמו תמרים, שזיפים ותאנים.

4. עוגת בננה


בננה עשירה באשלגן, סיבים תזונתיים ושומן בלתי רווי עוזרת להוריד את רמת הכולסטרול. מרכיבי המתכון הם 2 כוסות קמח תופח, 2 ביצים, אבקת קינמון, חצי כוס סוכר, חצי כוס שמן קנולה, 2 בננות, כפית תמצית וניל, חצי כוס חלב, 4 עלי רוזמרין קצוצים ותבנית אינגליש קייק.
ערבו את כל החומרים היבשים בקערה והוסיפו את הנוזלים והבננות המעוכות. הכניסו לתנור ל-50 דקות ב-170 מעלות והמתינו להזהבה.

5. כדורי תמרים ושקדים


המרכיבים לקינוח האותנטי הם 10 תמרים, כוס שקדים שהורתחו במים מינרליים רותחים ו-1 כף קוניאק. טוחנים את השקדים במעבד מזון ומוסיפים את התמרים והקוניאק. טוחנים שוב תוך הוספת המים הרותחים, עד שמתקבלת תערובת אחידה. יוצרים גושים ומצננים במקפיא לחצי שעה לפני ההגשה.
למידע נוסף בנושא "טכניקות לבישול בריא" (להוציא קישור מהביטוי "טכניקות לבישול בריא" לעמוד המאמר "טכניקות לבישול בריא")
מלא/י פרטיך ונציגנו יחזרו אליך עם מבצע מותאם במיוחד עבורך
מנהלת תחום בריאות במי עדן תשמח להשיב לשאלתך
מתקני מים מינרלים מתקני מים מינרלים