בריא לדעת

איך שורדים את עונת המעבר?

קשה לך עם עונות מעבר?

איך שורדים את עונת המעבר? | מי עדן

אנשים רבים קמים בימים אילו עם סממנים שמתקשרים לרובנו דווקא למזג אוויר קודר. פתאום האף סתום, יש קשיי נשימה, הגוף עייף יותר מהרגיל והראש, הראש כואב ולא ברור למה. קוראים לזה חולי עונות מעבר ומסתבר שמדובר בתופעה מוכרת וידועה שתוקפת לא מעט אנשים. החדשות הטובות, כמו עונת המעבר, גם הן חולפות ומפנות את מקומם לעונה שבפתח, אך עד שהגל יעבור, הנה כמה דברים שחשוב לדעת ואפשר לעשות על מנת לצלוח את התקופה הזו עם מינימום נזקים. קיץ.. חכה עוד רגע, אנחנו כבר באים !

קשה לך עם עונות מעבר?
אנשים רבים קמים בימים אילו עם סממנים שמתקשרים לרובנו דווקא למזג אוויר קודר. פתאום האף סתום, יש קשיי נשימה, הגוף עייף יותר מהרגיל והראש, הראש כואב ולא ברור למה.
קוראים לזה חולי עונות מעבר ומסתבר שמדובר בתופעה מוכרת וידועה שתוקפת לא מעט אנשים.

החדשות הטובות, כמו עונת המעבר, גם הן חולפות ומפנות את מקומם לעונה שבפתח, אך עד שהגל יעבור, הנה כמה דברים שחשוב לדעת ואפשר לעשות על מנת לצלוח את התקופה הזו עם מינימום נזקים. קיץ.. חכה עוד רגע, אנחנו כבר באים !

שני טיפים קלים להכין את הגוף למעבר מחורף לקיץ
עונת מעבר מאופיינת במזג אוויר לא יציב, או כמו שהגדירה זאת אימא מהגן "מזג אוויר נדנדה" פעם חם, פעם קר והכי מתעתע ביום השמש במרכז השמיים ובערב מתגנבת רוח קרירה שמשכיחה מרובנו את חום היום.

האופנה? שיטת הבצל, חולצה קצרה עם ג'קט שניתן ללבוש ולהסיר בכל עת. ככה זה נראה בחוץ, אבל מה קורה בפנים?

הדבר הראשון צריך להיות מודעות, מדובר בתקופה שדורשת התייחסות ותכנון כך שלא תסגלו הרגלים שמתאימים רק לעונה אחת. כך למשל, בקיץ, באופן טבעי, שותים יותר מים. בעונת מעבר ישנה נטייה לשתות בשעות היום ולאחר מכן, כשהערב יורד ונהיה טיפה יותר קריר, מפסיקים לשתות. תופעה זו מהווה קרקע יציבה לכאבי ראש ופעילות מופחתת של מערכת העיכול ולכן חשוב לחלק את כוסות המים 8-10 בממוצע, לאורך כל שעות היום, כן, גם בערב כשכבר יותר קריר.

המבצע של מי עדן יעזור לכם להרגיש טוב יותר בעונת המעבר, כנסו ותבדקו

הדבר נכון גם לגבי פחמימות, כשחם בחוץ אנו נוטים להעדיף מאכלים קרירים כך שלא מעט אנשים צורכים את מנת הפחמימות שלהם בערב, הולכים לישון עם בטן מלאה וקמים עם צרבות ותחושת אי נוחות. הדרך להקל על הסימפטומים היא באמצעות אכילת ארוחות קטנות ומבוקרות לאורך כל שעות היום ושתייה מרובה של מים, ניחשתם נכון, לאורך כל שעות היום.

מדליקים מזגן? עונת מעבר זה לא קיץ, כן, אפילו שחם ביום.
המעבר מחורף לקיץ מאופיין בימים חמים ולכן הרבה אנשים נמצאים בשעות היום במקומות ממוזגים. בעונת מעבר יש גם ימים קרירים יותר, בעיקר בשעות אחר הצהריים והערב, התוצאה, צינון של עונת מעבר. אז מה עושים? הגבילו חשיפה לאוויר מזגנים, ואם אתם יוצאים החוצה מחדר ממוזג בשעות הערב, זכרו שמדובר בחום מתעתע. מזגן יוצר אשליה של קור ולכן הגוף אינו מרגיש צמא, עשו לעצמכם טובה וערכו טיולים יזומים לבר המים בבית או במשרד, תכף תתגנב הקרירות ואז תשתו פחות.

"בבוקר חם ולכן אני מגיעה למשרד עם קצר" משתפת דינה שעובדת במשרד במרכז הארץ "המזגן עובד לאורך כל היום ועד שאני יוצאת האוויר טיפה יותר קריר. כל הזמן אני מופתעת מכך שעדיין לא ממש חם. זה משגע את הגוף ובהחלט גורם לי לתופעות שונות כמו כאבי ראש ואף סתום.

הימים קצרים וכך גם המשימות שלנו
בתקופה זו של השנה הימים הופכים קצרים יותר ולפיכך עמוסים בשלל פעילויות. מי שבקיץ התרוצץ ובחר להגביר הילוך, מוצא את עצמו, לעיתים בעל כורחו, פעיל הרבה פחות. זה אולי נראה פחות חשוב, אך תכנון נכון של העומס, יכול להקל על הגוף ולמנוע את תופעת התשישות הקדם חורפית. הקפידו לנוח כמו שצריך, שתו הרבה מים, תנו לגוף שלכם את הוויטמינים להם הוא זקוק ואל תוותרו על מקורות אנרגיה לגוף ולנפש.

רגע לפני שעונת המעבר נגמרת ומפנה את מקומה לקיץ, הנה הרשימה שלכם

· השתדלו להימנע ממעבר קיצוני מחום לקור או מקור לחום וזכרו שבעונת מעבר, החבר הכי טוב שלכם הוא הג'קט.

· היות ועונת מעבר היא קצת חורף, קצת קיץ. קחו את הטוב מכל עונה ותכננו את היום בהתאם

· מזג אוויר נעים בשעות היום, מזמן יותר פעילויות בחוץ ולכן חשוב להיות ערוכים לכך ולא להעמיס בבאת אחת על הגוף שעוד לא ממש התעורר מתרדמת החורף

· הקפידו על שתיית מים, תזונה מאוזנת והכי חשוב, הקשיבו לגוף. גם הוא מבולבל משינויי מזג האוויר.

· זכרו שהמילה מעבר, מסמנת תקופה קצרה שבאה והולכת, כך שמדובר בתופעות שבדרך כלל מסתיימות עם כניסת העונה הבאה.

מומחי התזונה של מי עדן ממליצים על שתיה מרובה במיוחד בעונות מעבר, בדקו עוד היום את המבצעים של מי עדן

מלא/י פרטיך ונציגנו יחזרו אליך עם מבצע מותאם במיוחד עבורך
מתקני מים מינרלים מתקני מים מינרלים