בריא לדעת

המדריך לבחילות בהיריון

המדריך לבחילות הריון | מי עדן | מי עדן

שינויים הורמונליים בשליש הראשון של ההריון גורמים לבחילות והקאות. על מנת להתגבר עליהן בצורה אפקטיבית כדאי לאמץ הרגלי תזונה נכונים, לנוח ולשתות הרבה מים או לגוון עם סודה

מעל שני שליש מהנשים ההרות מדווחות על בחילות בוקר. הסיבה העיקרית לכך היא שינויים הורמונליים שגם עלולים לגרום להקאות. לרוב חולפות הבחילות עם תום השליש הראשון להריון, אך נשים שסובלות מהן חוות פגיעה משמעותית באיכות החיים. בנוסף, עשויות הבחילות להופיע כתוצאה מחוסר איזון בגוף, רעב וירידה ברמות הסוכר בדם, חסרים תזונתיים ולחץ או חרדה.

טיפים פשוטים להקלה מהירה



מומלץ קודם כל לאכול פחמימה מורכבת בבוקר, כדי להתגבר על השעות הקשות ביותר של הבחילות. אפשר לשלב צנימים או עוגיה יבשה עם כוס מים ולספק לגוף את הנוזלים שאיבד במהלך הלילה. יש להימנע ממתוקים, מיצים, דבש וריבה ועדיף להמעיט בצריכתם גם ללא קשר לבחילות.
אפשר להקל על תחושת הבחילות ואף להימנע מהן לחלוטין אם מאמצים הרגלי תזונה נכונים. הטיפ העיקרי הוא לאכול ארוחות קטנות, כדי לא להגיע למצב בו הקיבה ריקה או מלאה מדי. אלו שני מצבים המחמירים את הבחילות ומפרים את האיזון הנדרש. מומלץ להימנע משהות ממושכת במקומות חמים, לצאת לנשום אוויר נקי בעונות המעבר ובחודשי החורף ולנוח כמה שיותר. מנוחה מפחיתה את הבחילות ומשפרת את ההרגשה הכללית.
נשים שנוטלות תרופות או ויטמינים צריכות לעקוב אחר תגובות הגוף ולנסות לקשור אותן להופעת הבחילות. יש להתייעץ עם רופא ואיש מקצוע בכל מקרה של התלבטות, וכן רצוי לקרוא את ההוראות המופיעות על גבי התרופה. אם הבחילות נגרמות לאחר נטילת מולטי-ויטמין מיוחד לנשים בהריון, כדאי לנסות להחליף אותו. אפשרות אחרת היא לשנות את השעה בה נוטלים את הכמוסות ולעקוב אחר התוצאות.

מה עושים עם בחילה קיימת?



יש נשים שאצלן השיטות הבסיסיות להתמודדות עם בחילות בהריון לא מביאות לתחושת הקלה. ברגע שמתחילה הבחילה כדאי פשוט לירוק לכיור או לחתיכת טישו, לאכול משהו קטן ולהכין חליטת צמחים. בתקופת ההריון עדיף להימנע מכל סוג של קפאין ולכן רצוי להגביר את כמות הנוזלים. יש להקפיד על שתיית מים טעימים - מסוננים או מינרליים, ובטמפרטורה בהתאם להעדפה אישית. מומלץ לוותר לחלוטין על מזונות מטוגנים ואפשר גם לנסות דיקור סיני, הומאופתיה ונטורופתיה כדי להקל על התחושה.
פעילות גופנית יכולה לעזור לנשים בהריון להתמודד עם בחילות. הפעילויות המומלצות הן הליכה ושחייה וכדאי לבצע אותן בשעות הערב. הפעילויות שאינן מומלצות הן אלו שגורמות לחימום יתר, כמו אירובי על מדרגה או ריצה. לבסוף, נשים בהריון צריכות לישון הרבה ובעיקר לשמור על אנרגיות חיוביות.
שתיית סודה קרה עוזרת בגמילה משתיית משקאות מוגזים ממותקים ומקלה על הבחילות. חשוב לגוון את הנוזלים המומלצים לתקופת ההריון ולשלב פתרונות סודה עם לימון וג'ינג'ר.
לסיכום, בחילה בהריון היא לא גזירה משמיים. על אף הפגיעה באיכות החיים, ניתן להתמודד עם הבחילה במגוון רחב של שיטות זמינות, יעילות ומרעננות.
מלא/י פרטיך ונציגנו יחזרו אליך עם מבצע מותאם במיוחד עבורך
מתקני מים מינרלים מתקני מים מינרלים