בריא לדעת

איך עוברים את החגים ושומרים על המשקל

איך עוברים את החגים ושומרים על המשקל? שותים מים | מי עדן

ריכזנו עבורכם מס' טיפים שיסייעו לכם לעבור את החגים בשלום מבלי להוסיף קילוגרמים מיותרים.

מטבע הדברים ארוחות החג כוללות מאכלים מיוחדים, עוגות ותבשילים עתירי קלוריות. עם מעט תכנון ומחשבה ניתן ליהנות מהחגים ללא תוספת משמעותית בקלוריות.

 בארוחת החג החליטו אילו סוגי מזון אתם אוהבים במיוחד, ואילו אתם יכולים לחיות בלעדיהם. לאחר שהחלטתם, ותרו על המנות הפחות אהובות, ואכלו מנות קטנות מהמאכלים האהובים.

 ע"י "שיפור" מתכונים של מאפים ועוגות ניתן לקצץ בכמות השומן והקלוריות:
ניתן להחליף את השמן במאפים ובעוגות ברסק פרי ( לדוגמא רסק תפוחים) או ביוגורט- הם עדיין ישמרו על המרקם והטעם- אך עם הרבה פחת שומן וקלוריות.
עשו את השינויים במתכונים בהדרגה: החליפו חצי מכמות השמן ברסק או ביוגורט, אם הטעם והמרקם טובים, נסו בפעם הבאה להפחית כמות גדולה יותר של שמן.

 כדאי להתחיל את ארוחות החג הגדולות עם מרק ירקות, אשר אינו מכיל כל כך הרבה קלוריות, תורם לבריאות וגם "ממלא" את הקיבה במקום עודפי האוכל הצפויים להגיע.

 שתייה של שתי כוסות מי עדן לפני הארוחה תתרום גם היא לתחושת השובע וכך נאכל הרבה פחות!!

 במהלך הארוחה מומלץ לאכול סלטי ירקות, עדיף ללא רטבים או להשתמש ברטביי לייט המכילים כמות פחותה של קלוריות.

 בתום הארוחה מגיע הקינוח, שהוא "מוקש" ידוע לכל מי שמנסה לשמור על המשקל. עדיף להתרחק ממאכלים עשירים בשומנים וקלוריות כמו פיצוחים וחטיפים המוגשים בתום הארוחה ולקנח בעוגת דבש דיאטטית המכילה רק חצי מכמות הקלוריות. אפשר גם להגיש סלט פירות ובו פירות טריים ויבשים, תפוחים אפויים עם קינמון,

 דרך נוספת להתמודד עם כל המאכלים הטעימים של החגים היא להגביר את הפעילות הגופנית. לאחר ארוחת החג צאו להליכה עם המשפחה, טיילו ועשו פעילות גופנית בחופש.

ממנהגי החג :

 "יהי רצון מלפניך... שתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה". "תפוח בדבש"- המצווה וביצוע הברכה, או לעבור לדבש קל ( המכיל 1/3 מכמות הקלוריות).
התפוח עשיר בסיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ואנטיאוקסידנטים (מעכבי החמצון ) מסייע לשמור על בריאות הלב ומשפר את הנשימה.
 "יהי רצון מלפניך... שנהיה לראש ולא לזנב". "גפילטע פיש" - מסמל לרבים את ארוחת החג. דג הקרפיון הינו דג שמן יחסית לדגי הים, מכיל עד 5% שומן , ובמנת הגשה של קרפיון מבושל יש כ- 260 קלוריות.
 "יהי רצון מלפניך... שירבו זכויותינו כרימון"." רימון"- נוהגים לאכול מפרי הרימון, שגרגריו רבים.
מבחינה תזונתית הרימון עשיר בויטמין C , בברזל ובסיבים תזונתיים ובאנטיאוקסידנטים (מעכבי החמצון ) כמו כן, נמצא כי שתיית מיץ רימונים מפחיתה את הסיכון לפתח מחלות כמו מחלות לב ושבץ מוחי.
מים
מים משמשים לא רק מרכיב עיקרי בגופינו אלא גם מרכיב חשוב במנהגים ובמצוות . למים מיוחסים כוחות של טיהור , גם לקראת השנה החדשה ההכנות מורות על טהרה במקווה או ע"י שטיפה ב9 קבין של מים. כמו גם מנהג "התשליך" ביום הראשון של ראש השנה – מעמד זריקת עוונותינו אל המים , כאשר מים מסמלים את השפע וחסדי הבורא.

יום כיפור
על מנת לעבור את הצום בקלות להלן מס' טיפים :
מומלץ כי הארוחות הבוקר והצהרים שלפני הארוחה המפסקת תהיינה קלות.
במהלך היום הקודם לצום יש לשתות הרבה מי עדן ( כ 2-3 ליטר מים), לא מומלץ לשתות משקאות מוגזים, ואף בסיום הארוחה לשתות עוד כמה כוסות מים- בכדי למנוע התייבשות
ותופעותיה כמו כאבי ראש וסחרחורות .

בארוחה המפסקת : אין צורך ל"אגור" מזון , הארוחה לא צריכה להיות גדולה יותר מארוחת צהרים רגילה בכדי לא להעמיס על הקיבה, כדאי להמנע ממזונות מלוחים הגורמים לצמא.
לא כדאי לבסס את הארוחה על ירקות העשירים בסיבים תזונתיים הנותנים שובע לזמן קצר, אלא בפחמימות מורכבות כמו: אורז, תפו"א, פסטה וקטניות.
בסוף הצום מומלץ לא לרוץ מיד לארוחה הגדולה, אלא להתחיל בהדרגה עם כוס תה ועוגת דבש ואחרי זמן מה להמשיך בארוחה רגילה.

בהצלחה

מלא/י פרטיך ונציגנו יחזרו אליך עם מבצע מותאם במיוחד עבורך
מנהלת תחום בריאות במי עדן תשמח להשיב לשאלתך
מתקני מים מינרלים מתקני מים מינרלים