בריא לדעת

חשיבות המים בקיץ

חשיבות המים בקייץ | מי עדן

מים מהווים שני שליש ממשקל גופנו והם חשובים במיוחד בקיץ החם שלנו. למה לשתות? כמה לשתות? ועוד כמה שאלות חשובות

מים חשובים לאדם, ואת זה כולנו יודעים. למעשה, אחרי החמצן, המים הם המשאב השני בחשיבותו לאדם. המים מרכיבים כשני שליש ממשקל גופנו ובעלי תפקיד חשוב כמעט בכל תפקודי הגוף; הם מסייעים בעיכול, מובילים חומרי מזון וחמצן לכל תא ותא. מים גם מגינים, מנקים ושומרים על איברים ומערכות מפני זעזועים. מים מקררים את הגוף ושומרים על טמפרטורה קבועה בתנאי חום, על ידי הזעה. כל זה נכון במיוחד בימות הקיץ החמים, כשאנחנו מטיילים בחוץ או מבצעים פעילות גופנית.

מים עוד לפני הצמא

הצמא הוא סימן אזהרה שהגוף זקוק למים. בזמן שאנו מרגישים צמא, גופנו כבר איבד אחוז או יותר מהנוזלים בו. איבוד נוזלים בשיעור של 1% ממשקל הגוף גורר בעקבותיו ירידה של 5% מכושר התפקוד. מלבד זאת, איבוד נוזלים עלול להוביל להתייבשות. סימנים מוקדמים של התייבשות כוללים צמא, פה יבש, פנים אדומות, תחושת חום, כאב ראש, שתן כהה וצהוב. מלבד זאת, החשש העיקרי הוא מנזק בלתי הפיך במערכות בגוף שעלול להיגרם מחוסר נוזלים, והיווצרות אבנים בדרכי השתן.

מים – כמה לשתות?

בקיץ ובזמן פעילות גופנית יש לשתות יותר מים מהרגיל. חלק מהמים בגוף יגיע ממזונות וממשקאות נוספים, אבל אין תחליף למים נקיים, מרווים ומרעננים. לפניכם צריכת הנוזלים המומלצת:

גיל כמות מים מומלצת
1-3 שנים 4 כוסות מים
4-8 שנים 5 כוסות מים
בנים- 9-13 שנים 8 כוסות מים
בנים- 14-18 שנים 11 כוסות מים
בנות- 9-13 שנים 7 כוסות מים
בנות 14-18 שנים 8 כוסות מים
גברים 19-50 13 כוסות מים
נשים 9 כוסות מים
נשים הרות 10 כוסות מים
נשים מניקות 13 כוסות מים
גברים מעל גיל 50 13 כוסות מים
נשים מעל גיל 50 9 כוסות מים

מה לשתות? מים!

מרבית המשקאות הקלים והמתוקים עשירים בסוכר וחסרים רכיבים תזונתיים אחרים. בנוסף מחקרים הראו כי ילדים ששותים בעיקר משקאות קלים ומיצים נוטים להשמנה וסובלים מפגיעה בצמיחה.
כמו כן, עדיף להימנע ממשתיית משקאות המכילים קפאין, משום שקפאין משמש כמשתן ויכול להגביר את איבודי הנוזלים.
עם זאת יש לזכור כי לא כל מים מתאימים לצרכי הגוף. מים מינרלים טבעיים הם הנוזלים היחידים העומדים בכל הקריטריונים להם זקוק הגוף.

מים בקיץ

בארץ החמה שלנו יש חשיבות רבה לשתייה מספקת, ובמיוחד בימי הקיץ החמים שבהם קשה יותר על מאזן המים בגוף.

ברכה או ים

גם כשנמצאים בתוך המים מזיעים הרבה ומאבדים נוזלים. ולכן, למרות שייתכן שלא תחושו צמא, חשוב להקפיד לשתות ולהחזיר לגוף את הנוזלים שאיבד.
מזגן - המזגן גורם לייבוש האוויר , ולכן אנשים רבים סובלים מתשישות ואדישות. הסימפטומים הם לשון ופה יבשים, צמא, סחרחורת, מתן שתן לעיתים רחוקות ודופק מהיר. ולכן, הניחו קעריות מים בקרבתכם כדי להעלות את רמת הלחות. כמו כן, פתחו את חלון המשרד וצאו החוצה בזמן הפסקת הצהרים כדי לשאוף אוויר צח.

מלא/י פרטיך ונציגנו יחזרו אליך עם מבצע מותאם במיוחד עבורך
מנהלת תחום בריאות במי עדן תשמח להשיב לשאלתך
מתקני מים מינרלים מתקני מים מינרלים