בריא לדעת

הכל על שתיית מים ופעילות גופנית

הכל על שתיית מים ופעילות גופנית | מי עדן

בעת פעילות גופנית הגוף מאבד כמות רבה של נוזלים, לכן חיוני לפצות את הגוף על המים שהוא מאבד , גם לצורך שמירה על יכולות הביצוע וההישגים.

בעת פעילות גופנית הגוף מאבד כמות רבה של נוזלים, לכן חיוני לפצות את הגוף על המים שהוא מאבד , גם לצורך שמירה על יכולות הביצוע וההישגים.

מים מהווים כ- 70% ממשקל הגוף והם פעילים בתהליכי חילוף החומרים והזנת הגוף. הם שומרים על האיברים, הרקמות ועל ויסות טמפרטורת הגוף . איבוד נוזלים בפעילות גופנית דרך הזיעה, משתנה ותלוי בגורמים רבים ( משקל, סוג האימון, טמפרטורה, לחות) ועשוי להגיע עד ל כ- 2 ליטר נוזלים בשעה של פעילות מאומצת.

הידעת? התייבשות הינה הגורם העיקרי לעייפות, ירידה בביצועים , בקורדינציה ולכווץ שרירים.

הביצועים הספורטיביים מקסימלים, כאשר שומרים על מאזן נוזלים תקין במהלך הפעילות הגופנית, באופן הפוך גם הביצועים יורדים ככל שמאבדים יותר נוזלים.
איבוד של 1% ממשקל הגוף בעת הפעילות, גורם לירידה של כ- 5% ביכולת הביצוע הספורטיבי, ועם איבוד נוזלים משמעותי יותר, עלולה הירידה בביצועים לפגוע בעד 30% מכושר הביצוע.

באמצעות הגברת השתייה ניתן למנוע התייבשות ולתקן את מאזן הנוזלים בגוף ובכך לסייע לביצועים הספורטיביים ולכושר הסיבולת. חשוב לדעת כי מנגנון הצמא בגופינו אינו מפותח דיו. לרוב, בעת פעילות גופנית, מדוכאת תחושת הצמא, לכן לאחר הפעילות יש להחזיר לגוף את הנוזלים שאבדו.

אלו מים כדאי לשתות?
חשוב להרבות בשתיית מים. אך לא פחות חשוב לשתות את המים הנכונים והמתאימים לספורטאים:
טמפרטורת המים- מים צוננים נספגים מהר יותר מאשר מים בטמפרטורת החדר.
הרכב המים- מים דלי מומסים ומלחים נספגים בקלות ומפרשים במהירות, ובכך מונעים תחושה של עייפות.
טעם המים- מים טעימים קלים יותר לשתייה ומעניקים תחושת רעננות.

המים של מי עדן דלי מלחים, נספגים בקלות בגוף ביתר קלות, ובזכות טעמם, קל יותר לשתות בכמות הרצויה לכל אורך הפעילות הגופנית.

מהו סוד המעין של מי עדן?
את מי עדן מייצר הטבע בעצמו בתהליך איטי וקפדני. במרומי רמת הגולן, בלב איזור טבעי יפיפה, הרחק מכל יישוב או איזור תעשייה, בתוך אדמת בזלת, בגובה 445 מטר מעל פני הים, שוכן מעיין סלוקייה- מעיין מי עדן.
כל טיפת מי עדן מתחילה בטפטוף מי הגשמים המחלחלים דרך סלעי הבזלת, שכבת הבזלת המוצקה דרכה נובעים המים.שכבת הבזלת הינה בעלת מבנה ייחודי ולכן מותירה במים הרכב מינראלי אופטימאלי לגוף.
מי המעיין זכים, צלולים וטהורים עוברים בכוח הכבידה בלבד מהמעיין היישר למפעל מי עדן, שם הם נארזים ללא מגע יד אד, נבדקים במעבדה מדי שעה ומגיעים עד אלייך במצבם הטבעי והטהור.


מתי כדאי לשתות?
1. שתו הרבה מים- לפני, בזמן ואחרי פעילות גופנית.
2. החזיקו קרוב ליד בקבוק מים קרים.
3. שתו מים גם לפני שמרגישים צמא.
4. הימנעו ממשקאות מוגזים הם מנפחים את הקיבה ולא מאפשרים שתייה מספקת של מים.
5. שקלו את עצמכם לפני ואחרי האימון והשלימו כל קילוגרם שאבד ב- 4 כוסות מים .

בהצלחה!

לכתבה נוספת: גם בחורף חשוב לשתות מים

מלא/י פרטיך ונציגנו יחזרו אליך עם מבצע מותאם במיוחד עבורך
מנהלת תחום בריאות במי עדן תשמח להשיב לשאלתך
מתקני מים מינרלים מתקני מים מינרלים