בריא לדעת

חשיבות שתיית מים בקרב ילדים

מים הם המשקה האידיאלי לנו ולילדינו

חשיבות שתיית מים בקרב ילדים | מי עדן

שתייה של משקאות מתוקים הוכחה כאחד הגורמים המשמעותיים להשמנה בילדים. כמו כן הפחתה בשתייה של משקאות מתוקים ופיתוח הרגל לשתייה של מים הוכחו במחקרים הן כמונעים השמנה בילדים והן כתורמים משמעותית להרזייה בילדים שמנים. הפחתה של קלוריות משתיה נמצאה יעילה יותר בהרזיה מאשר הפחתה של קלוריות ממזון!

המים הם המשקה שהגוף זקוק לו יותר מכל
מים חשובים לשמירה על בריאות תקינה. ילדינו לומדים רבות על ההרכב הכימי של המים וכן על מחזור המים בטבע. אך החשיבות המרובה של המים, לשמירה על אורך חיים תקין ובריא ועידוד לשתיית מים אינה מודגשת דיה.

מדוע חשובים המים לבריאות תקינה
המים הם המרכיב העיקרי מגופנו. גוף ילדינו מכיל כ- 75% מים, המוח מכיל כ-85% מים.למים תפקיד חשוב בכל תפקודי הגוף. הם מווסתים את טמפרטורת הגוף, מסיעים בעיכול, מובילים חומרי מזון וחמצן לכל אברי גופינו, משמנים מפרקים ,מגנים על איברים ומסלקים פסולת, משתתפים בתהליכי גדילה.כשם שאנו מקפידים על תזונה נכונה להתפתחות תקינה,כך גם חשוב לשמור על כמות ואיכות המים שהילד שותה.
הגוף מאבד מים כל הזמן בהזעה, נשימה,שתן, על מנת לשמור על גופינו אנו זקוקים לאספקה שוטפת של נוזלים במשך כל שעות היום.

המים הם המשקה המומלץ ביותר
מים הם המשקה האידיאלי לנו ולילדינו והנוזל המומלץ ביותר ע"י כל אנשי המקצוע תזונאים, רופאי ילדים , אחיות טיפת חלב ורופאי שיניים. אין להם ערך קלורי,הם אינם מכילים סוכרים, צבעי מאכל וחומרים משמרים ולכן מונעים השמנה ושומרים על השיניים.

שתייה של משקאות מתוקים הוכחה כאחד הגורמים המשמעותיים להשמנה בילדים. כמו כן הפחתה בשתייה של משקאות מתוקים ופיתוח הרגל לשתייה של מים הוכחו במחקרים הן כמונעים השמנה בילדים והן כתורמים משמעותית להרזייה בילדים שמנים. הפחתה של קלוריות משתיה נמצאה יעילה יותר בהרזיה מאשר הפחתה של קלוריות ממזון!
לאור העליה במימדי ההשמנה בקרב ילדים ראוי להשתדל יותר להקפיד על שתייה של מים, שכן זהו הרגל פשוט לרכישה והיעילות שלו גדולה ומוכחת.


הרגלי שתיית מים בקרב ילדים
מרבית הילדים אינם שותים את כמות המים המומלצת ע"פ משרד הבריאות .ילדים נמצאים בסיכון גבוה יותר להתייבשות: הם מייצרים יותר חום מאשר מבוגרים ומסתגלים לחום לאט יותר.
ילדים אינם מודעים לסימני התייבשות ואינם שותים מספיק מים. כשהילד חש בצמא הוא כבר איבד 2% מכמות הנוזלים בגופו.מצב כזה של התייבשות עלול להוביל לקושי בריכוז,כאבי ראש ואף לירידה בביצועים הקוגניטיביים והגופניים שלהם. מחסור במים הוא הגורם העיקרי לעייפות במהלך היום. לכן חשוב לשתות מים לא רק שאנו צמאים.

ע"פ סקר ארגון הבריאות העולמי, בני נוער בישראל נמצאים במקום הראשון בצריכת משקאות מוגזים וממותקים. הרגל הנמצא בעל השפעה מוכחת להעלאת הסיכון להשמנת יתר.

חינוך ועידוד שתיית מים בקרב ילדינו
כהורים חשוב לחנך את ילדינו להרגלי תזונה נכונים ובריאים ולפיכך גם להקנות להם גם הרגלי שתיית מים נכונים. ההורים מהווים סוכני שינוי המשפיעים על ילדיהם בצורה הטובה ביותר.הכוונת ילדינו לשתיית מים הנה בסיס מצוין לחיים בריאים. חשוב לתת לילדים דוגמא אישית ולהקפיד על שתיית מים מרובה בבית.
עזרו לילדיכם להקפיד על אורך חיים בריא:
• בעת יציאה מהבית ציידו את ילדיכם בבקבוק מים מינרליים.
• דאגו שהמים יהיו נגישים לילדים. בר מים מינרלים או בקבוקי מים מינרלים מונח במקום גלוי וקל לגישה.
• הפחיתו את קניית השתייה המוגזת והממותקת הביתה והחליפו אותה במים.
• התחילו וסיימו את היום בשתיית מים.
• שתו מים לפני פעילות גופנית במהלכה ובסיומה.
• שתו מים לפני ארוחה, במהלכה,ובסיומה.
• ילדים אוהבים הסברים- הסבירו ולמדו את ילדכם עד כמה חשובים המים לבריאות גופנו.
• לא פחות חשוב-דוגמא אישית, ההורים הם סוכני השינוי הגדולים ביותר, כאשר הילדים רואים שההורים שותים רק מים, הם גם ינהגו כך.
מים מינרלים טובים טעימים ובריאים
מים מינרליים טבעיים כמו מי עדן עומדים בכל הקריטריונים להם זקוקים הילדים: מים טבעיים, נקיים מכל זיהום, מופקים ממקור תת קרקעי. הרכבם המינרלי קבוע ויציב והם אינם עוברים כל טיפול. הם נארזים ישירות ללא מגע יד אדם כפי שהם בטבע.


טליה לביא
דיאטנית קלינית M.Sc יועצת למי עדן




מלא/י פרטיך ונציגנו יחזרו אליך עם מבצע מותאם במיוחד עבורך
מנהלת תחום בריאות במי עדן תשמח להשיב לשאלתך
מתקני מים מינרלים מתקני מים מינרלים