בריא לדעת

מים, תזונה ופעילות גופנית בקיץ

מים, תזונה ופעילות גופנית בקיץ - מי עדן | מי עדן

הקיץ כבר בפתח, והגוף שלנו מתחיל להיות במתח. כך תשמרו על הגוף בצורה מיטבית במהלך הקיץ

הקיץ במלוא חומו כבר עוד מעט כאן. הקיץ הוא אולי העונה המהנה ביותר בשנה, אולם כדי שתוכלו לעבור אותו בשלום, עליכם להתכונן אליו. אילו דברים עליכם לעשות כדי שתוכל לנצל את הקיץ כהלכה, מבלי לפגוע בבריאותכם, בעורכם או בתזונה שלכם? אתם יכולים להירגע אספנו בשבילכם את כל הטיפים שלהם אתם זקוקים כדי לעבור את הקיץ בשלום


נזהרים מהשמש

הקיץ הוא זמן מצויין לבלות בחוץ, אולם כדי להמשיך וליהנות בחוץ לאורך זמן, עליכם להגן על העור מן השמש. הגנה כזו תמנע כוויות מכאיבות ותשמור על עורכם מפני סרטן העור ומפני הזדקנות. כך תגנו על העור בצורה מיטבית:
הימנעו מחשיפה ישירה לשמש בשעות שבהן השמש חזקה
לבשו בגדים ארוכים, שמגנים גם על הזרועות והרגליים
מרחו קרם הגנה עם מקדם הגנה של 15 לפחות, כל שלוש-ארבע שעות
חבשו כובע בשעת השהייה בשמש

הקיץ הוא זמן מצויין לבלות בחוץ, אולם כדי להמשיך וליהנות בחוץ לאורך זמן, עליכם להגן על העור מן השמש. הגנה כזו תמנע כוויות מכאיבות ותשמור על עורכם מפני סרטן העור ומפני הזדקנות. כך תגנו על העור בצורה מיטבית: הימנעו מחשיפה ישירה לשמש בשעות שבהן השמש חזקה לבשו בגדים ארוכים, שמגנים גם על הזרועות והרגליים מרחו קרם הגנה עם מקדם הגנה של 15 לפחות, כל שלוש-ארבע שעות חבשו כובע בשעת השהייה בשמש

מקפידים על תזונה בריאה


העונה החמה היא בדרך כלל העונה החשופה, העונה שבה כולם רוצים להיראות במיטבם. כדי להיראות נפלא באופן בריא ואחראי, יש להקפיד על התזונה. תזונה בריאה תשפר את הרגשתכם, תאיץ את חילוף החומרים בגוף וכמובן תחולל פלאות למראה שלכם. כך תשמרו על תזונה בריאה גם בקיץ:
אכלו הרבה ירקות ופירות (כמות מומלצת: 5 מנות ירק או פרי ליום)/
הקפידו על 3 ארוחות מסודרות ביום.
הימנעו מאלכוהול ומקפאין או ממשקאות המכילים קפאין (תה, קולה, קקאו).
הימנעו מממתקים וחטיפים (החליפו אותם בפירות יבשים, שקדים ואגוזים).
הימנעו ממשקאות ממותקים ומוגזים.
הימנעו ממזונות מטוגנים ומזונות עתירי שומן.

שותים מים

אחת המרכיבים העיקריים בשמירה על תזונה בריאה הוא שמירה על איזון הנוזלים בגוף. המים מהווים שניש שליש ממשקל גופנו ואחראים על הנעת פעלות רבות וחיוניות בגוף. במקרה של חוסר במים, הגוף מגיב במהירות ומפתח סימפטומים כמו: כאבי ראש, סחרחורות, עצבנות ועצירות. שתו לפחות 2 ליטר מים ביום. כך תזכרו לשתות 2 ליטרים של מים ביום:
שתו מים מינרלים מי עדן מייד אחרי השינה. כך תקבלו את האנרגיה הדרושה לתחילת היום.
קחו מספר הפסקות לשתיית מים מינרלים מי עדן במהלך היום.
קחו אתכם בקבוק של מים מינרלים מי עדן לכל מקום שאליו אתם הולכים. הבקבוק יזכיר לכם כי עליכם לשתות.
שתו הרבה מים לפני כל פעילות גופנית, במהלכה ולאחריה, במיוחד במזג אויר חם.

נזהרים מעקיצות


הקיץ הוא גם העונה החביבה על כל מיני מעופפים וזוחלים, אשר מגיחים ממקומות המחבוא שלהם, ומוצאים את דרכם לבתים ולחדרים. כמה מן העקיצות, כמו עקיצת יתוש, אינן מזיקות לטווח הארוך, אולם כמה מן הטיפוסים האלו יכולים להיות מפוקפקים למדי, במיוחד אם אתם במקרה גם רגישים לחומר המצוי בעקיצות. כך תגנו על עצמכם מפני עקיצות והכשות:
יתושים נמשכים לדברים שמזכירים להם צוף או בשר אנושי. ולכן, כאשר אתם מבלים בחוץ לבשו בגדים קלים שמכסים כמה שיותר מהגוף. כמו כן, העדיפו בגדים בצבעי הלבן, הקרם והחאקי על פני בגדים צבעוניים.
היעזרו בתכשירים דוחי יתושים (נוזל למריחה על העור, קוטל יתושים אלקטרוני ועוד)
הימנעו מתחיבת ידיים לתוך מקומות מסתור מוצלים בשעת טיול בטבע (בורות, נקיקים בסלע וכו')
הימנעו מהרמת אבנים גדולות בשעת טיול בטבע

מקפידים על פעילות גופנית


אחד הדברים המדהימים בגוף האנושי הוא המהירות שבה הוא מגיב לשינויים לטובה. שיפור קטן באורח החיים שלכם יוביל לשיפור גדול בהרגשה הגופנית שלכם. אחד הדברים החשובים בתחילת פעילות גופנית הוא להתחיל את הפעילות בצורה מתונה, ולכן אל תתנפלו על חדר הכושר או על הים, כי לא הדרך להתמדה בפעילות גופנית. פשוט פתחו במנהג שבועי חדש, שמערב גם פעילות גופנית. כך תקפידו על פעילות גופנית בקיץ:
כמות הפעילות הגופנית המומלצת למבוגרים היא 30 דקות של פעילות גופנית מתונה רוב ימות השבוע
אל תבצעו מאמץ רב מדי, שיפגע בגוף
אחת הפעילויות הגופניות המומלצות ביותר היא הליכה מהירה של 20 דקות ארבע פעמים בשבוע. יש לזכור כי אין להגביר את המאמץ או את הזמן ביותר ב-10% בשבוע.
שתו הרבה, אפילו אם אינכם מרגישים צמאים.

נזהרים מהמזגן


המזגן הוא ידידו הטוב של האדם בקיץ החם של ישראל, וזה ברור. עם זאת, למזגן יש גם כמה השפעות רעות על בריאות הגוף שלנו, והעיקרית שבהן היא שהוא מייבש אותנו. ולכן, הקפידו על הכללים הבאים בעת שהייה ארוכה בחדר ממוזג
הותירו חלון אחד פתוח למחצה, כדי לאפשר את חילוף האוויר בחדר.
הקפידו לשתות הרבה, גם אם אינכם מרגישים צמאים.
הקפידו לצאת להפסקות מן החדר הממוזג
הקפידו שלא לכוון את המזגן לאיבר אחד בגופכם, כדי לא לגורם לשרירים שלכם להיתפס

דאגו לרעננות ולהרגעת העור

העור שלכם הוא הסובל העיקרי מכל החשיפה המהנה הזו לשמש. ולכן, גם אם אתם מקפידים להגן עליו בשעת החשיפה, עזרו לו להסתגל לעונה החמה. כך תפקידו על רעננות העור בקיץ:
שתו הרבה מים, משום שהמים יותירו את העור שלכם מתוח וגמיש.
מרחו קרם מרענן מדי יום, במויחד על איברים שנוטים להתייבש
היעזרו בתכשירים שכוללים ויטמין סי.
צמצמו ככל הניתן את החשיפה לשמש במשך שעות השיא

שיהיה קיץ מעולה.

מלא/י פרטיך ונציגנו יחזרו אליך עם מבצע מותאם במיוחד עבורך
מנהלת תחום בריאות במי עדן תשמח להשיב לשאלתך
מתקני מים מינרלים מתקני מים מינרלים