בריא לדעת

איך להיערך לצום תוך כדי שמירה על הבריאות שלנו?

כיצד לעבור את הצום בצורה אחראית ובריאה

איך להיערך לצום תוך כדי שמירה על הבריאות שלנו? | מי עדן

עבור מי שצם ביום כיפור, מדובר ביום מאתגר במיוחד, שמצריך הכנה ראויה והתנהלות זהירה, הן לפני הצום, והן במהלכו ומיד לאחריו. אחד הגורמים הקריטיים ביותר שיעזרו לעבור את הצום בצורה אחראית ובריאה, הוא כמות הנוזלים וסוג השתייה לקראת הצום. אלו הצעדים שעליכם לקחת כדי לצלוח את הצום בשלום, ולשמור על הבריאות.

יום כיפור הוא זמן של שקט, מחשבה, מבט אל השנה שחלפה והחלטות לקראת השנה החדשה. על מנת להתכונן בצורה הטובה ביותר לצום, כדאי להבין שאחד הגורמים החשובים ביותר, אם לא החשוב מכולם, הוא כמות הנוזלים שתכניסו לגוף בימים שלקראת הצום, ביום תחילת הצום, וגם לאחר סיום הצום. איך מתכוננים ליום כיפור מבחינת שתייה? מדוע חשוב להימנע משתייה ממותקת ומקפאין? וכיצד תורמים המים המינרליים להתמודדות הגוף עם הצום?

ראשית - להכיר בחשיבות של שתייה מרובה וקבועה לקראת הצום



לפני הכול, חשוב להבין שהמפתח לצום בטוח מבחינה בריאותית הוא כמות הנוזלים שתכניסו לגוף ביום תחילת הצום ובימים שלפניו. מניעת תחושת צמא במהלך הצום חשובה מאוד (נזכיר שהגוף יכול להסתדר בלי מזון למשך שבועות, אבל בלי מים - רק שלושה ימים).

איך עושים את זה? עם בקבוק שמתלווה אליכם באופן קבוע



הפתרון לשתייה במידה הנכונה לקראת הצום הוא להרוות את הגוף במים בימים שלפניו - קחו איתכם בקבוק רב-פעמי מלא במים מינרליים, עשירים בערכים תזונתיים, כדי להרגיל את הגוף בצריכה של מים. אם תקפידו על שתייה קבועה ב-48 השעות שלפני הצום, הגוף יתחיל את הצום כשהוא רווי. במהלך היום שבו מתחיל הצום, כדאי לשתות לפחות שני ליטר מים, במנות קטנות כדי לתת להם להיספג בגוף. אל תשתו את כל הכמות רגע לפני הצום - זה עלול רק להקשות עליכם.

להימנע ממשקאות שאינם מים, ולהקפיד על מים מינרליים



הימנעו ממשקאות ממותקים או מקפאין - גורמים משַתנים המובילים לאובדן נוזלים. שתייה ממותקת לפני הצום גורמת לתחושת צמא שמהווה חיסרון משמעותי עם כניסת הצום.

אם תשתו משקאות מוגזים לפני הצום, אתם עלולים להרגיש תחושת אי-נוחות בבטן במהלך הצום, בנוסף להתמודדות עם תחושות הרעב והצמא.

היתרון הגדול של מים מינרליים, לפני ואחרי הצום, הוא התוספת הבריאה של ערכים תזונתיים לגוף דרך שתיית המים. כאשר אתם עומדים למנוע מעצמכם אוכל ושתייה ליותר מ-24 שעות, זהו מרכיב קריטי בתזונה לקראת הצום, כשהמטרה היא להביא את הגוף לתחילת הצום במצב אופטימלי מבחינת ערכים תזונתיים. המים המינרליים של מי עדן עשירים בסידן, מגנזיום ואשלגן החיוניים לבריאות התקינה של הגוף. ואם אתם מתכננים פעילות פיזית במהלך יום כיפור - הליכה ארוכה או רכיבה על אופניים - המים המינרליים חיוניים הרבה יותר.

אחרי הצום - לא להתנפל על האוכל, להתחיל עם כוס מים בטמפרטורת החדר



ולבסוף, טיפ שתייה לסיום הצום: אל תסתערו על האוכל. שבו בנחת עם כוס מים (לא קרים), והחזירו לגוף, לאט ובאופן הדרגתי, את הנוזלים שהיו חסרים לו במשך הצום. אחרי שתרגיעו את תחושת הצמא, אפשר להתחיל לאכול - באופן מבוקר ואיטי.

גם בימים שאחרי הצום חשוב להמשיך לשתות מהבקבוק שנצמדתם אליו לפניו, כדי להשלים את הפערים. זו גם ההזדמנות שלכם להפוך את הרגל השתייה המרובה שאימצתם סביב יום כיפור, להרגל קבוע ובריא במשך כל השנה.


צום קל וגמר חתימה טובה!

מלא/י פרטיך ונציגנו יחזרו אליך עם מבצע מותאם במיוחד עבורך
מתקני מים מינרלים מתקני מים מינרלים