בריא לדעת

היערכות נכונה ליום כיפור

טיפים לצום קל ממומחי התזונה של 'מי-עדן'

מאת: שירין אלבק  | מי עדן

צום זה לא תמיד דבר פשוט, בעיקר כשתנאי מזג האוויר הופכים לשרבים, לכן חשוב לעבור אותו בצורה נכונה. אם תכינו עצמכם נכון לקראת הצום, הוא יכול לעבור בצורה קצת יותר קלה ושלווה על מנת לעבור את הצום בקלות, להלן מספר טיפים של מומחי התזונה בחברת מי עדן.

במהלך היומיים שלפני הצום יש להקפיד להרבות בשתיית מי עדן כ-10-12 כוסות.
במהלך היום יש לשתות לפחות 2 ליטר מים, במנות קטנות, ולהימנע משתייה מרוכזת לפני תחילת הצום.
לא מומלץ לשתות משקאות מוגזים היוצרים תחושת מלאות ואי נוחות בבטן
יש להימנע משתיית משקאות מתוקים הגורמים לתחושת צמא או ממשקאות המכילים קופאין- קפה, קקאו, תה, קולה הגורמים להשתנה מרובה ולהתייבשות.
גם צריכת אלכוהול לא מומלצת ביום שלפני הצום
במהלך היום שלפני הצום הניחו לידכם בקבוק מי עדן אישי זמין, כך תוכלו גם לעקוב אחר הכמות ששתיתם.
בסיום הסעודה המפסקת מומלץ לשתות עוד כמה כוסות מי עדן בהדרגה - בכדי למנוע התייבשות ותופעותיה כמו כאבי ראש וסחרחורות .
מומלץ כי הארוחות הבוקר והצהרים שלפני הארוחה המפסקת תהיינה קלות
בארוחה המפסקת: אין צורך ל"אגור" מזון, הארוחה לא צריכה להיות גדולה יותר מארוחת צהרים רגילה.
כדאי להימנע ממזונות מלוחים וחמוצים הגורמים לצמא ועלולים להקשות עליכם את ההתמודדות עם היעדר נוזלים במהלך היממה הבאה

המלצות לארוחה המפסקת:
כדאי להגיע לארוחה המפסקת רעבים אבל לא "מורעבים" ולאכול לאט.
יש לשלב בארוחה את כל אבות המזון:
פחמימות כמו: אורז, קוסקוס, בורגול, בטטה, כוסמת, קינואה.
מנת חלבון: בשר/ עוף/ דגים דלי שומן (מאכלים עתירי שומן עלולים לתת הרגשת כבדות ולכן אינם מומלצים).
ירקות מבושלים כמו קישואים ודלעת וכן, ירקות טריים.
יש להימנע מאכילת ירקות וקטניות הידועים כגורמים לגזים (קטניות: אפונה, עדשים, שעועית לבנה, חומוס, פול, לוביה. ירקות: כרוב, כרובית, כרוב ניצנים, ברוקולי, צנון, צנונית, קולורבי).
יש להימנע מאכילת פחמימות פשוטות כגון: פירות, ממתקים ושתייה מתוקה הגורמים לעלייה מהירה ברמת הסוכר, שגורמת לתחושת רעב אחרי זמן קצר יחסית.

הארוחה והשתייה שאחרי הצום:
חשוב לזכור להחזיר לגוף את הנוזלים שאיבד - שתו הרבה מים
יש לשתות מים או תה צמחים או שתייה מעט ממותקת בטמפרטורת החדר (לא שתייה קרה ולא חמה מידי).
אפשר לאכול עוגה או קרקר מחיטה מלאה עם כפית דבש או ריבה.
כחצי שעה עד שעה לאחר מכן אפשר לאכול את הארוחה שאחרי הצום. גם בארוחה זו רצוי שיהיו כל אבות המזון, אך שלא תהיה כבדה. יש לאכול בהדרגה ולאט.


צום קל וגמר חתימה טובה!

מלא/י פרטיך ונציגנו יחזרו אליך עם מבצע מותאם במיוחד עבורך
מתקני מים מינרלים מתקני מים מינרלים